یک مدال نقره سهم ایران در 5 وزن نخست قهرمانی کشتی آزاد 2018 جهان در اسلواکی
1397/06/31-22:06
1577
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

یک مدال نقره سهم ایران در 5 وزن نخست قهرمانی کشتی آزاد 2018 جهان در اسلواکی

یک فینالیست و یک نماینده در دیدار رده بندی در 5 وزن دوم

در پایان رقابت های 5 وزن نخست کشتی آزاد جوانان 2018 جهان در اسلواکی تیم ایران با تک مدال نقره امیرحسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ،در 5 وزن نخست که امروز شنبه در شهر ترناوا اسلواکی به پایان رسید، به جز مقصودی، امیرحسین کاووسی نیز در وزن 70 کیلوگرم پنجم شد که باید گفت نتیجه جالبی برای تیم ایران نیست.

مقصودی که روز گذشته کشتی گیران اسلواکی ، مغولستان مقدونیه و مولداوی را شکست داده راهی فینال شده بود، امشب شنبه در یک کشتی نزدیک 8 بر 7 مغلوی ساین کازیریک از روسیه شد و به مدال نقره وزن 65 قناعت کرد.

امیرحسین کاووسی نیز که پس از شکست مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان و راهیابی وی به فینال در گروه بازنده ها به دنبال کسب مدال برنز بود، پس از پیروزی مقابل کشتی گیران آلمان و اوکراین در دیدار رده بندی 10 بر 9 به واسیلی دیاکون از مولداوی باخت و پنجم شد.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست روسیه با 105 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آمریکا و آذربایجان به ترتیب با 74 و 46 امتیاز دوم و سوم هستند و تیم ایران با 44 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

این درحالی است که بعد از ظهر امروز در ادامه این رقابت ها نمایندگان ایران در 5 وزن دوم به روی تشک رفتند که در نهایت عباس فروتن در وزن 92 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و فردا شب برای کسب مدال طلا باید به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان برود.

ابوالفضل هاشمی نیز در وزن 86 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد و امیر یاری در وزن 125 کیلوگرم در گروه بازنده ها حضور دارد.
رقابت های شانس مجدد و رده های و فینال 5 وزن دوم از ساعت 13 فردا یکشنبه به وقت ایران آغاز خواهد شد.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- احمد ادریس اف (روسیه) 2- ناوین (هند) 3- داتون فیکس (آمریکا) و آرسن هاروتونیان (ارمنستان) ... 14- رضا علیجان زاده (ایران).


65 کیلوگرم: 1- ساین کازیریک (روسیه) 2- امیرحسین مقصودی (ایران) 3- اریک آروشانیان (اوکراین) و نیکولای گراهمز (مولداوی).


70 کیلوگرم: 1- حاجی مراد گادجیف (آذربایجان) 2- رازامبک جمال اف (روسیه) 3- برادی برگ (آمریکا) و واسیلی دیاکون (مولداوی) 5- امیرحسین کاووسی (ایران).


79 کیلوگرم: 1- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) 2- آرون بروکس (آمریکا) 3- اورخان عباس اف (آذربایجان) و ادلان باتایف (اوکراین) ... 8- سجاد غلامی (ایران).


97 کیلوگرم: 1- ماگومدخان ماگومدوف (روسیه) 2- زاچری الام (آمریکا) 3 - سریک باکیتخانوف (قزاقستان) و زوریکو اورتاشویلی (گرجستان) ... 7- سجاد عزیزی (ایران).

کشتی آزاد جوانان 2018 جهان – اسلواکی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  

 

 

اشتراک گذاری