3 مدال برنز حاصل تلاش نمایندگان ایران در چهار وزن نخست قهرمانی کشتی فرنگی 2017 جهان در فرانسه
1396/05/31-00:05
2477
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

3 مدال برنز حاصل تلاش نمایندگان ایران در چهار وزن نخست قهرمانی کشتی فرنگی 2017 جهان در فرانسه

گرایی ، عبدولی و نوری صاحب مدال برنز اوزان 71 ، 75 و 85 کیلوگرم شدند

نمایندگان چهار وزن دوم ایران از ساعت 12:30 فردا سه شنبه به روی تشک خواهند رفت

دوشنبه شب در پایان رقابت های 4 وزن نخست قهرمانی کشتی فرنگی 2017 جهان که در شهر پاریس فرانسه جریان دارد، تیم ایران با کسب سه مدال برنز در اوزان 71، 75 و 85 کیلوگرم محمدعلی گرایی ، سعید عبدولی و حسین نوری به کار خود پایان داد و سید مصطفی صالحی زاده هم اگر کمی خوش شانس تر بود، می توانست با رفتن روی سکوی وزن 98 کیلوگرم چهارمین مدال برنز را برای تیم ایران به ارمغان بیاورد که متاسفانه چنین نشد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir نتایج کشتی گیران ایران در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است :

در وزن 71 کیلوگرم محمدعلی گرایی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت و توانست با نتیجه 3 بر 2 از سد این حریف بگذرد، در دور بعد با نتیجه 7 بر یک اوریک نیکوگوسیان از فرانسه را مغلوب کرد، اما در دور چهارم با نتیجه 6 بر 3 مقابل فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت، وی در این گروه رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. گرایی در این دیدار در یک کشتی زیبا در حالی که سه دقیقه اول 7 بر صفر از دانیل کاتاراگا نایب قهرمان جهان از مولداوی عقب بد در پایان با نتیجه 10 بر 8 این کشتی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ویکتور نمس نایب قهرمان اروپا از صربستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت، وی ابتدا در این گروه ماخات یرژیپوف از قزاقستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد، در مرحله بعد کاراپت چالیان از ارمنستان را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد.

عبدولی در دیدار رده بندی مقابل کازبک کیلوف از بلاروس با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 85 کیلوگرم حسین نوری، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ایویداس استانکوویچ از لیتوانی با نتیجه 7 بر 5 پیروز شد، در دور بعد با نتیجه 3 بر یک اریک آپس از استونی را مغلوب کرد، در دور چهارم به مقابل ویکتور لورینچ دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از مجارستان با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این مرحله مقابل دنیس کودلا دارنده مدال برنز المپیک از آلمان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. نوری در این دیدار اسلام عباس اف از آذربایجان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 98 کیلوگرم مصطفی صالحی زاده، در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی برای کسب مدال برنز ابتدا در گروه بازنده ها مقابل تریسی هانکوک از آمریکا با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید، در مرحله بعد به مصاف ریوازی نادارشویلی از گرجستان رفت، اما در یک کشتی نزدیک مقابل این حریف با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و دوازدهم شد.

رده بندی چهار وزن نخست به شرح زیر است: 71 کیلوگرم: 1- فرانک استابلر (آلمان) 2- دمیو ژاداریف (قزاقستان) 3- بالینت کورپاسی (مجارستان) 3- محمدعلی گرایی (ایران) 5- آدام کوراک (روسیه) و دانیل کاتاراگا (مولداوی).

 75 کیلوگرم: 1- ویکتور نمس (صربستان) 2- الکساندر چهرکین (روسیه) 3- تاماس لورینچ (مجارستان) 3- سعید عبدولی (ایران) 5- فاتح چنگیز (ترکیه) و کازبک کیلوف (بلاروس).

 85 کیلوگرم: 1- متهان باشار (ترکیه) 2- دنیس کودلا (آلمان) 3- حسین نوری (ایران) و روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان) 5- اسلام عباس اف (آذربایجان) و داویت چاکوتادزه (روسیه).

98 کیلوگرم:
1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- موسی اولویف (روسیه) 3- بالاز کیس (مجارستان) و روازی ناداراشویلی (گرجستان) 5- رستم آساکولوف (ازبکستان) و دیمیتری تیمچنکو (اوکراین) ... 12- سید مصطفی صالحی زاده (ایران).

رده بندی تیم های برتر در پایان روز نخست به شرح زیر است: 1- روسیه 30 امتیاز 2- مجارستان 27 امتیاز 3- ایران 24 امتیاز 4- گرجستان 20 امتیاز 5- آلمان 19 امتیاز 6- ترکیه 16 امتیاز 7- ارمنستان 12 امتیاز و صربستان 12 امتیاز

لازم به یاداوری است که فردا در چهاروزن دوم مهرداد مردانی ، محمدالیاسی ، یوسف قادریان و شهاب قوره جیلی به ترتیب دراوزان 59 ، 66 ، 80 و 130 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت .

کشتی فرنگی – قهرمانی 2017 جهان – فرانسه

اشتراک گذاری