محمد الیاسی نماینده وزن 66 کیلوگرم ایران تنها بخت مدال در 4 وزن دوم جهانی 2017 فرانسه
1396/05/31-18:05
2961
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

محمد الیاسی نماینده وزن 66 کیلوگرم ایران تنها بخت مدال در 4 وزن دوم جهانی 2017 فرانسه

رقابت های رده بندی و فینال این رقابت ها ساعاتی دیگر در پاریس برگزار خواهد شد

مردانی، قادریان و قوره جیلی از راه یابی به دیدارهای رده بندی و فینال باز ماندند

محمد الیاسی نماینده وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران تنها کشتی گیری بود که توانست به دیدار رده بندی این وزن در رقابت های قهرمانی 2017 فرانسه که هم اکنون در شهر پاریس این کشور جریان دارد ، راه یابد و ساعاتی دیگر باید برای کسب مدال برنز به روی تشک برود.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir الیاسی که در دور اول با نتیجه 2 بر یک سوسلان داوروف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی و برنز اروپا از بلاروس را شکست داده بود، در دور دوم مقابل کنستانتین استاس از بلغارستان با نتیجه 10 بر یک به پیروزی رسید و در دور سوم آلمات کبیسبایف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان را با نتیجه 4 بر یک مغلوب کرد.

وی در دور چهارم و در مرحله یک چهارم نهایی دنیس دامیانکوف از اوکراین را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در دور بعد مقابل ماتیوس برناتک از لهستان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

الیاسی ساعاتی دیگر برای کسب مدال برنز وزن 66 کیلوگرم باید روی تشک برود.

نتایج سه نماینده ایران در اوزان 59 ، 80 . 130 کیلوگرم که با شکست در برابر حریفان موفق به حضور در دیدار های رده بندی و فینال نشدند به شرح زیر است :

در وزن 59 کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست مقابل فیروز توختایف از ازبکستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل همت رستم از ترکیه با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید، اما در دور سوم مقابل کیم سئونک هاک از کره جنوبی با نتیجه 12 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد. مردانی دراین کشتی چیزی از حریف کم نداشت و فقط به حرفه ایی گری او باخت.

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان در دور اول مقابل ماکسیم مانوکیان از ارمنستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و با توجه به  حضور این حریف در دیدار فینال راهی گروه بازنده ها شد که در این گروه مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست مورات رومانوف از قرقیزستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد، در دور بعد مقابل هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان جهان از استونی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت .

قوره جیلی ابتدا در گروه بازنده ها متیو لورنتز از فرانسه را 5 بر صفر شکست داد، اما  در مرحله بعد مقابل میکولا کوچمی از اوکراین با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

از میان کشتی گیران 4 وزن دوم به جز یوسف قادریان که در اندازه های خود کشتی نگرفت و باید پس از بازگشت از سوی کادرفنی علت آن مورد بررسی قرار گیرد، بقیه در حد و توان و بلکه بیش از توان خود کشتی گرفتند و تنها اگر کمی حرفه ایی تر بودند و تجربه مبارزه با حریفان را داشتند، نتایج بهتری کسب می کردند.

کشتی فرنگی – قهرمانی 2017 فرانسه – محمدالیاسی

 

اشتراک گذاری