نصیری و محمدی به فینال اوزان 65 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی راه یافتند
1396/02/30-05:02
2543
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

نصیری و محمدی به فینال اوزان 65 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی راه یافتند

سرمستی راهی دیدار رده بندی وزن 57 کیلوگرم شد

رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی 4 وزن نخست کشتی آزاد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که از صبح امروز (جمعه) در شهر باکو آذربایجان در حال برگزاری است به پایان رسید و میثم نصیری و امیرمحمدی به ترتیب در اوزان 65 و 97 کیلوگرم به فینال راه یافتند و یونس سرمستی نیز باید در دیدار رده بندی وزن 57 کیلوگرم به روی تشک برود.

فینالیست های 4 وزن نخست مشخص شدند

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی نتایج نمایندگان ایران در رقابت های صبح 4 وزن نخست به شرح زیر است :

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری، در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم عبدالی از عربستان را شکست داد، در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر عبداله ال اذانی از یمن را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی مقابل الیاس ژومای از قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

حریف وی در این دیدار ماگومد مسلم اف از کشور آذربایجان است. در وزن 97 کیلوگرم امیر محمدی، پس از استراحت در دور اول در دور بعد امیر طارق از پاکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد، در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل مامد ابراگیم اف نفر سوم بازی های آسیایی از قزاقستان با نتیجه  14 بر 2 پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

حریف وی در این دیدار نورماگومد گادجیف از آذربایجان است.

در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی، در دور نخست با نتیجه 12 بر صفر محمد خرابشه از اردن را شکست داد، در دور بعد مقابل ژاندوس اسماعیل اف از قزاقستان با نتیجه 12 بر 5 (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به  حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. سرمستی در این گروه با نتیجه 10 بر صفر علی الشبامی از یمن را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.

حریف وی در این دیدار نودیرجان صفراف از ازبکستان است. (در این وزن ماهیر امیراصلانوف از آذربایجان و ژاندوس اسماعیل اف از قزاقستان فینالیست شدند)

 در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی در دیدار نخست جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان و قهرمان اروپا از آذربایجان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد،  در دور مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان، نفر پنجم المپیک و قهرمان بازی های آسیایی و قهرمان آسیا (2017 هند) از ازبکستان با نتیجه 8 بر 5 (ضربه فنی) شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد در مقابل سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان اروپا از ترکیه، از دور رقابت ها کنار رفت.

(در این وزن سنور دمیرتاش از ترکیه و مسلم اولایف از قرقیزستان فینالیست شدند)

به نظر می رسد کادر فنی و در راس آن محمد طلایی نباید از کنار شکست با ضربه فنی سرمستی و یاراحمدی که می تواند با عدم آمادگی جسمانی ، کاهش وزن زیاد در مدت کم و یا حتی نحوه بدنسازی مرتبط باشد، بگذرد.

 رقابت های رده بندی و فینال 4 وزن نخست از ساعت 18 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی – باکو

 

 

اشتراک گذاری