فرنگی کاران ایران با کسب 2 مدال طلا و 3 برنز به کار خود در بازی های کشورهای اسلامی پایان دادند
1396/02/30-05:02
2165
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

فرنگی کاران ایران با کسب 2 مدال طلا و 3 برنز به کار خود در بازی های کشورهای اسلامی پایان دادند

تیم ایران پس از آذربایجان که صاحب 4 مدال طلا شده بود، در جای دوم رقابت های کشتی فرنگی قرار گرفت

رقابت های کشتی فرنگی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی پنج شنبه شب در شهر باکو آذربایجان در حالی با برگزاری مسابقات 4 وزن دوم به اتمام رسید که سه نماینده کشورمان به مدال برنز دست یافتند تا در مجموع تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 2 مدال طلا و سه برنز به کار خود پایان دهد.

در چهار وزن دوم، زیدوند، فلاح و قوره جیلی صاحب مدال برنز شدند

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، در رقابت های چهار وزن دوم تیم ایران 4 کشتی گیر در دیدارهای رده بندی داشت که مهدی زیدوند، مهدی فلاح و شهاب قوره جیلی به ترتیب در اوزان 66 ، 85 و 130 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند و رسول گرمسیری در جای پنجم قرار گرفت .

این درحالی است که روز گذشته (چهارشنبه)در رقابت های چهار وزن نخست ، محمدعلی گرایی و یوسف قادریان در اوزان 71 و 80 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بودند.

در وزن 66 کیلوگرم: مهدی زیدوند، در دیدار رده بندی یک بر صفر میرزابک رحمت اف از ازبکستان را برد و صاحب مدال برنز شد. در وزن 85 کیلوگرم مهدی فلاح، در دیدار رده بندی آزات بیشبکوف از قرقیزستان را با حساب 2 بر صفر مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی، در دیدار رده بندی 9 بر صفر از سد حمزه یوسف اودتالا از اردن گذشت و یکی از 2 مدال این وزن را تصاحب کرد.

 

در وزن 75 کیلوگرم رسول گرمسیری، در دیدار رده بندی در مقابل کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و به مقام پنجم رسید.

 

در پایان رقابت های کشتی فرنگی این دوره از بازی ها تیم آذربایجان با 4 مدال طلا به عنوان نخست رسید و ایران با  2 مدال طلا در جایگاه دوم ایستاد و تیم های قرقیزستان و ترکیه هرکدام با یک مدال در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

 

به هر صورت دستاورد فرنگی کاران ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به این شکل بود که محمدعلی گرایی و یوسف قادریان در اوزان 71 و 80 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، مهدی زیدوند، مهدی فلاح و شهاب قوره جیلی در اوزان 66، 85 و 130 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند و محمد نوربخش، رسول گرمسیری و مهدی علیاری در اوزان 59، 75 و 98 کیلوگرم به مدالی دست نیافتند.

 

نفرات برتر اوزان هشتگانه رقابت های کشتی فرنگی به شرح زیر است : 59 کیلوگرم: 1- کانایبک ژولچوبیکوف (قرقیزستان) 2- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) 3- مراد ممدوف (آذربایجان) و سیدیلا تاژایف (ترکمنستان) (محمد نوربخش صاحب مدال نشد) 66 کیلوگرم: 1- کامران ممدوف (آذربایجان) 2- ژانات کایلیبایف (قرقیزستان) 3- عبدالصامت گونال (ترکیه) 3- مهدی زیدوند (ایران) 71 کیلوگرم: 1- محمدعلی گرایی (ایران) 2- روسلان تساریف (قرقیزستان) 3- علی صالح (عراق) و رسول چونایف (آذربایجان) 75 کیلوگرم: 1- الوین مورس علی اف (آذربایجان) 2- فرقان بایراک (ترکیه) شرمت پرمانوف (ترکمنستان) و کایراتبک توگولبایف (قرقیزستان) 5- مهدی فلاح 80 کیلوگرم: 1- یوسف قادریان (ایران) 2- رفیق حسین اف (آذربایجان) 3- برهان آکبوداک (ترکیه) و سید ازار بشیر (الجزایر) 85 کیلوگرم: 1- اسلام عباس اف (آذربایجان) 2- علی چنگیز (ترکیه) 3- مهدی فلاح (ایران) و آدم بودجملین (الجزایر) 98 کیلوگرم: 1- اورخان نورایف (آذربایجان) 2- اوزو ژوژوپ بیکوف (قرقیزستان) 3- رستم آساکولوف (ازبکستان) و سلیمان دمیرچی (ترکیه) (مهدی علیاری صاحب مدال نشد) 130 کیلوگرم: 1- عثمان ایلدریم (ترکیه) 2- مومینجان عبداله یف (ازبکستان) 3- شهاب قوره جیلی  (ایران) و صباح شریعتی (آذربایجان)

کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی - باکو

اشتراک گذاری