گزیشنی کشتی آزاد المپیک 2024 – ایران 2 سهمیه دیگر گرفت
1403/01/31-21:01
43
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

گزیشنی کشتی آزاد المپیک 2024 – ایران 2 سهمیه دیگر گرفت

تعداد سهمیه های ایران به 5 رسید

رقابت های گزینشی کشتی آزاد قاره اسیا عصر امروز در شهر بیشکک قرقیزستان در حالی به اتمام رسید که تیم 3 نفره ایران موفق شد به وسیله یونس امامی و امیرعلی آذر پیرا 2 سهمیه اوزان 74 و 97 را کسب کند تا تعداد آنها به 5 برسد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این درحالی است که احمد محمدنژاد جوان نماینده ایران در وزن 57 کیلوگرم در مرحله مقدماتی با شکست در برابر کشتی گیر مغولی از کسب سهمیه باز ماند.

با این شرایط کشتی ایران 22 و 23 اردیبهشت ماه در اخرین فرصت باقیمانده باید به دنبال کسب سهمیه وزن 57 کیلوگرم در استانبول ترکیه باشد.

نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی گیر روسی الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مونخ باتخویاگ از مغلوستان با نتیجه 14 بر 3 شکست خورد و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 4 بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر و امتیاز عالی نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر 1 از سد آرش یوشیدا از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر از سد گانخویاگ گانباتار از مغولستان گذشت و سهمیه المپیک پاریس را از آن خود کرد.

براساس قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی کشتی گیران راه یافته به دیدار فینال بدون رویارویی صاحب سهمیه المپیک شدند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکنون موفق شده است در اوزان 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب کند و تنها فرصت کسب سهمیه المپیک در وزن 57 کیلوگرم نیز رقابت های گزینشی اتحادیه جهانی در استانبول ترکیه خواهد بود.

لازم به یادآوری است که 2 نماینده کشتی فرنگی ایران برای کسب سهمیه های اوزان 77 و 87 کیلوگرم المپیک 2024 پاریس روز یکشنبه پیش رو در شهر بیشکک به روی تشک خواهند رفت .

گزینشی کشتی آزاد قاره آسیا در قرقیزستان , یونس امامی , امیرعلی آذرپیرا , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری