کلینیک داوری کشتی بازی های آسیایی جاکارتا برگزار شد: قوانین تغییری نداشت
1397/05/27-14:05
5218
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : داوران

کلینیک داوری کشتی بازی های آسیایی جاکارتا برگزار شد: قوانین تغییری نداشت

تمرکز داوران روی تشخیص کشتی گیران کم کار و پرکار

کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، صبح امروز با حضور 18 داور منتخب از قاره کهن و سایتو از ژاپن و کریکف از روسیه دو مدرس اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir فدراسیون کشتی به نقل از محمدابراهیم امامی داور المپیکی ایران در این مسابقات اعلام کرد: هیچگونه تغییر مقرراتی،  نسبت مسابقات قبلی وجود نداشته و فقط تاکید مدرسین اتحادیه جهانی کشتی بر روی تشخیص صحیح  کشتی گیر کم کار  و نحوه مجازات کشتی گیر خاطی در شرایط فرار از فن و تشک بود.

تاکید زیاد بر روی این مطلب که اگر کشتی گیری به عمد از تشک خارج شود باید بوسیله اخطار و امتیاز مجازات شود،  از دیگر نکات مطرح شده در این کلینیک بود.

طریقه صحیح نشستن در شروع مجدد کشتی در حالت  خاک از دیگر مسائل مطرح شده بود و به داوران تاکید شده اگر هریک از کشتی گیران مدافع و یا مهاجم از دستور داور تمرد کند، فقط یکبار تذکر شفاهی داده شود و در صورت تکرار با اخطار و امتیاز مجازات خواهد شد.

در کشتی آزاد همه اخطارها با یک امتیاز برای حریف همراه هست فقط اگر در شرایط حالت خطر کشتی گیر مدافع تخلفی انجام دهد و یا فرار از تشک کند با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود. از نکات جالب مطرح شده در این کلینیک توسط مدرسین، احتمال تغییر مقررات در بخشی از مسائل داوری قبل از رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در مجارستان خواهد بود و به گفته مدرسین پیشنهادات کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی است و نتیجه بررسی ها و تغییرات احتمالی قبل از مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان اعلام می شود.

داوری کشتی بازی های آسیایی 2018 , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری