کشتی پهلوانی در بازی های داخل سالن آسیا در شرکت می کند
1396/03/06-14:03
1138
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی های سنتی

کشتی پهلوانی در بازی های داخل سالن آسیا در شرکت می کند

این بازی ها 15 تا 24 سپتامبر 2017 در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد

علیرضا حیدری رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در گفت و گو با سایت این فدراسیون از شرکت این رشته در پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا خبر داد که قرار است طی روزهای 15 تا 24 سپتامبر 2017 ( از 24 شهریور تا دوم مهر 96 ) در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir حیدری در این باره گفت : با توجه به تشکیل کمیته مستقل کشتی پهلوانی زیرنظر “اتحادیه جهانی کشتی” و قرار گرفتن این رشته از کشتی های سنتی در برنامه های مدون اتحادیه مذکور، پس از برگزاری رقابت های اروپایی در صربستان و کلاس مربیگری و داوری در قاره آمریکا، برنامه بعدی کمیته پهلوانی، شرکت در بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان است.

وی در مورد مطالب مطرح شده از سوی مسئولان فدراسیون بین المللی زورخانه ای در مورد فعالیت در کشتی پهلوانی اظهار داشت: هدف مجموعه ما در کمیته پهلوانی اتحادیه جهانی کشتی، توسعه کشتی پهلوانی با کمک فدراسیون کشتی ایران در دنیاست تا بتوانیم با توجه به سیاست های کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی، این ورزش اصیل ایرانی را در بلند مدت وارد چرخه ورزش های المپیکی کنیم.

حیدری افزود: در راه المپیکی شدن و پیشرفت این ورزش با تمام وجود تلاش می کنیم و در راستای اعتلای این رشته هیچ کوتاهی انجام نخواهیم داد.

وی در پایان گفت هماهنگی های لازم با فدراسیون های کشتی کشورهای آسیایی برای حضور در رقابت های کشتی پهلوانی داخل سالن آسیا از طریق کمیته پهلوانی اتحادیه و شورای کشتی آسیا در حال انجام است و بزودی تعداد کشورها و کشتی گیران شرکت کننده در این مسابقات اعلام خواهد شد.

لازم به یادآوری است که در پنجمین دوره بازی های کشورهای آسیایی 62 کشور جواز شرکت دارند.

کشتی پهلوانی- بازی های داخل سالن 2017 آسیا

اشتراک گذاری