کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2023 – 2 مدال طلا ، 2 نقره و یک برنز سهم ایران
1402/07/13-20:07
576
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی یادداشت

کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2023 – 2 مدال طلا ، 2 نقره و یک برنز سهم ایران

ساروی و میرزازاده برندگان مدال طلای تیم ایران

ظهر امروز رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2023 هانگژو چین در حالی به اتمام رسید که تیم ایران با کسب 2 مدال طلا ، 2 نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، در این رقابت ها که در شش وزن المپیکی برگزار شد، هادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 97 و 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، امین کاویانی در 77 ، ناصرعلیزاده در 87 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و دانیال سهرابی هم در 67 کیلوگرم به مدال برنز رسید .

در رده بندی مدالی تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز به نوان قهرمانی دست یافت. تیم قرقیزستان با 2 مدال طلا و یک مدال برنز در جایگاه دوم ایستاد و تیم ژاپن با یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز سوم شد.

همچنین در رده بندی امتیازی نیز ایران با 111 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و تیم های قرقیزستان و ژاپن به ترتیب با 87 و 81 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه 7 بر 1 سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد، در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، حذف شد.

در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه 5 بر 2 یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر هانسو ریو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله در حالی که 7 امتیاز از حریف خود پیش بود با نتیجه 9 بر 4 و ضربه فنی مغلوب میرجان شرماخانبت از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت که در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 لی لی از چین را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در در اول با نتیجه 9 بر 3 کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد، در  دور بعد با نتیجه 5 بر 3 دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

کاویانی نژاد در این دیدار مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان با نتیجه 1 بر 1 و با اخطار دوم  مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 7 بر 1 آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد، در درو بعد با نتیجه 7 بر 1 عظیم آناممدوف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 سونیل کومار از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 7 مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه 6 بر 3 مقابل رستم آساکولوف از ازبکستان به پیروزی رسید، در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شدکه در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

وی با پیروزی 5 بر 1 یی مینگ لی از چین را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 9 بر صفر نانتاوات پانفوک از تایلند را مغلوب کرد، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد که در این دیدار با نتیجه 1 بر 1 از سد لینگ ژی منگ از چین گذشت و برنده مدال طلا شد.


اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 2- آیتا سوزوکی (ژاپن) 3- هانجائه چونگ (کره جنوبی) و سی یونگ ری (کره شمالی)  8- میثم دلخانی (ایران).


67 کیلوگرم: 1- اندو کاتسوکی (ژاپن) 2- میرجان شرماخانبت (قزاقستان) 3- دانیال سهرابی (ایران) و رازاک بیشیکیف (قرقیزستان).


77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- امین کاویانی نژاد (ایران) 3- آزات سادیکوف (قزاقستان) و ریو لیو (چین).


87 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 2- ناصر علیزاده (ایران) 3- سونیل کومار (هند) و ماساتو سومی (ژاپن).


97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- یی مینگ لی (چین) 3- رستم آساکالوف (ازبکستان) و تاکاهیرو تسورودا (ژاپن).


130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- لینگ ژی منگ (چین) 3- مین سئوک کیم (کره جنوبی) و علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان).

کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2023 هانگژو, هادی ساروی , امین میرزازاده , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری