کشتی فرنگی المپیک 2024 – میرزازاده به مدال برنز دست یافت
1403/05/17-00:05
51
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

کشتی فرنگی المپیک 2024 – میرزازاده به مدال برنز دست یافت

محسن نژاد هم پنجم شد

رقابت های 2 وزن نخست کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس ساعاتی پیش در حالی به پایان رسید که مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم پنجم شد و امین میرزازاده به مدال برنز وزن 130 کیلوگرم دست یافت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این درحالی است که کنیچیرو فومیتا از ژاپن و میخاین لوپژ از کوبا عنوان قهرمانی اوزان 60  و 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس را به خود اختصاص دادند.
در دیدار فینال وزن 60 کیلوگرم فومیتا با نتیجه 4 بر 1 از سد لیگیو کائو از چین گذشت و قهرمان شد.

در دیدارهای رده بندی نیز ژولومان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر 1 مهدی محسن نژاد را شکست داد و سی یئونگ ری از کره شمالی با امتیاز کامل ریبر رودریگوئز اروزکو از ونزوئلا را مغلوب کرد.

در دیدار فینال وزن 130 کیلوگرم میخاین لوپز با پیروزی 6 بر صفر مقابل یاسمانی آکوستا فرناندز از شیلی قهرمان شد تا پنجمین مدال طلای پی در پی خود در المپیک را بدست آورد و در تاریخ کشتی و المپیک جاودانه شود.
در دیدار های رده بندی امین میرزازاده با نتیجه 4 بر صفر مقابل صباح شریعتی از آذربایجان پیروز شد و لینگ ژی منگ از چین با نتیجه 5 بر 2 عبدالطیف محمد از مصر را از پیش رو برداشت.

لوپز پس از کسب پنجمین طلای المپیک و در 42 سالگی از دنیای قهرمانی کشتی خداحافظی کرد.

رده بندی نفرات برتر این دو وزن به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- لیگیو کائو (چین) 3- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) و سی یئونگ ری (کره شمالی) 5- مهدی محسن نژاد (ایران) و ریبر رودریگوئز اروزکو (ونزوئلا).

130 کیلوگرم: 1- میخاین لوپز (کوبا) 2- یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی) 3- امین میرزازاده (ایران) و لینگژی منگ (چین) 5- صباح شریعتی (آذربایجان) و عبدالطیف محمد (مصر).

کشتی فرنگی بازی های المپیک 2024 پاریس, امین میرزازاده , پایگاه خبری اخبار کشتی  ایران

اشتراک گذاری