کشتی از المپیک 2024 حذف نمی شود
1396/06/27-11:06
1991
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

کشتی از المپیک 2024 حذف نمی شود

کمیته بین المللی برنامه مسابقات در المپیک 2024 پاریس را تصویب کرد

کمیته بین المللی المپیک برنامه مسابقات رشته های ورزشی در المپیک 2024 پاریس را تصویب کرد که براساس آن کشتی همچنان در ردیف یکی از رشته های المپیکی باقی خواهد ماند، با این حساب فعلا تا المپیک 2024 خبری از حذف کشتی از المپیک نیست.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir از قرار معلوم در جلسه کمیته بین المللی المپیک که روز 22 شهریورماه در شهر لیما پایتخت کشور پرو برگزار شده ، برنامه اصلی بازی های المپیک که شامل 28 رشته ورزشی می شود از جمله کشتی ،  به تصویب رسیده است .

بر این اساس طبق این برنامه تمامی رشته هایی که در المپیک 2020 توکیو حضور دارند در المپیک 2024 پاریس نیز حضور خواهند داشت و فقط به اختیار سازمان دهندگان احتمال اضافه شدن 5 رشته ورزشی به رشته های مصوب شده وجود دارد.

با توجه به اینکه کشتی در سال 2013 با خطر حذف شدن از المپیک قرار داشت و پس از آن با تلاش کشورهای صاحب قدرت از جمله ایران دوباره به این بازی ها راه یافت، طبق برنامه اعلامی در المپیک 2024 پاریس نیز در این بازی ها حضور خواهد داشت.

البته با توجه به اینکه این رشته در میان کشورهای قدرتمند جهان صاحب جایگاه بالایی است پیش بینی می شود که کشتی همچنان در رقابت های المپیک به عنوان یکی از رشته های قدیمی حضور داشته باشد. 

همچنین در این جلسه در مورد رشته وزنه برداری نیز بحث و تبادل نظر شد و با توجه به رسوایی های دوپینگ رشته وزنه برداری در چند سال گذشته این رشته ورزشی در شرایط دشواری برای حضور در المپیک ها قرار گرفته است و اگر فدراسیون جهانی وزنه برداری نتواند مشکلات موجود را حل نماید، امکان اینکه این مشکلات جدی بر سر راه حضور این رشته در المپیک ها به وجود آید، زیاد است.

از سوی دیگر به دلیل اینکه شهر لس آنجلس به عنوان میزبان المپیک 2028 انتخاب شده است و کشتی یکی از رشته های محبوب، پرطرفدار و مدال آور در این کشور محسوب می شود می توان امیدوار بود که رشته ورزشی کشتی در المپیک 2028 نیز در ردیف رشته های اصلی قرار بگیرد.

فراموش نکنیم که ایجاد تغییرات منطقی در قوانین از سوی اتحادیه جهانی کشتی و بازگرداندن آن به روزهای اوج سراسر جذابیت می تواند در باقی ماندن این رشته المپیک باستان در ردیف رشته های اصلی تاثیربسزایی داشته باشد.

کشتی در بازی های المپیک 2024 – اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری