چینی ها هم صاحب مرکز پیشرفته آموزشی کشتی شدند
1398/02/25-09:02
5063
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : علم و کشتی

چینی ها هم صاحب مرکز پیشرفته آموزشی کشتی شدند

این مرکز دو هفته پیش در خلال قهرمانی آسیا به وسیله ننادلالویچ افتتاح شد

در دورانی که ما به عنوان یکی از قدرت های اصلی کشتی جهان همچنان چندماهی است در کش و قوس برگزاری انتخابات ریاست آینده فدراسیون کشتی خودمان گرفتار هستیم، چینی ها در راستای تحقق اهداف بلند مدت و هدفمند خود، زمینه افتتاح یکی از مراکز مهم آموزشی کشتی اتحادیه جهانی UWW در کشورشان را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از سایت اختصاصی UWW با این مهم که دو هفته پیش و با حضور نناد لالوویچ در خلال رقابت های قهرمانی کشتی 2019 آسیا در پکن تحقق یافت، باعث شد اکنون چین پس از قطر به دومین کشور دارای امکانات استاندارد در سطح جهانی برای آموزش و آماده سازی کشتی گیران طراز اول آسیا تبدیل شود.

امری که ما می توانستیم حداقل در 5 سال گذشته به خوبی و به مراتب بهتر از چینی ها از ارتباط تنگاتنگ با دست اندرکاران اتحادیه جهانی کشتی از جمله نناد لالوویچ رییس آن به نفع کشتی کشورمان و گرفتن امتیازهای مختلف از جمله تاسیس مراکز مهم آموزشی استفاده کنیم که نکردیم.

در سال های پس از برکناری رافائل مارتینتی رییس سویسی اتحادیه جهانی کشتی یا همان فیلای سابق ( 2014) و در زمان اوج بروبیای پر سروصدای رسول خادم رییس وقت فدراسیون کشتی با صرف هزینه های سنگین بارها و به بهانه های مختلف پای نناد لالوویچ به ایران کشیده شد که به هیچ وجه نتوانستیم و یا بهتر گفته شود نخواستیم از وی برای پیشبرد و پیشرفت کشتی در کشورمان استفاده کنیم و فقط از نفود او برای کسب صندلی در هیات رییسه UWW استفاده کردیم که آنهم در نهایت مجانی و بی سرو صدا به همین چینی ها هدیه دادیم .

فراموش نکنیم که تحقق امر مهم افتتاح این مرکز آموزشی ، علمی و آماده سازی در سطح جهان در پکن حاصل تلاش مستمر و با برنامه مسوولان فدراسیون کشتی و در نهایت ورزش چین بود که در مجموع توانستند با یک حرکت حساب شده و دیپلماسی قابل قبول ضمن به دست آوردن صندلی رها شده رسول خادم در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، از حمایت های مالی و استراتژیکی رییس این اتحادیه برای برپایی و استقراز یک مرکز مهم در کشور خودشان استفاده کنند.

کاری که ما متاسفانه هرگز یاد نگرفتیم چگونه از ارتباطات بین المللی، نفوذ و یا حتی صندلی های مهم و تاثیر گذار خودمان در اتحادیه جهانی برای پیشرفت کشتی کشورمان استفاده کنیم.

ننادلالوویچ, اتحادیه جهانی کشتی, UWW , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری