علی اکبر دودانگه به پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران به عضویت کمیسیون فنی اتحادیه جهانی در آمد
1396/03/10-11:03
2224
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت

علی اکبر دودانگه به پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران به عضویت کمیسیون فنی اتحادیه جهانی در آمد

یک اتفاق مهم دیگر برای کشتی ایران در سطح بین المللی

بنا به پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران علی اکبر دودانگه مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به عضویت کمیسیون فنی اتحادیه جهانی درآمد .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir کمیسیون فنی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیون های اتحادیه جهانی کشتی به شمار می رود که تقریبا تمامی سیاست گذاری های فنی و مقرراتی به پیشنهاد این کمیسیون صورت می پذیرد.

در واقع حضور دودانگه که به خاطر حضور مداوم چند سال اخیر در مجامع مهم تصمیم گیری اتحادیه جهانی از تبحر خاصی در زبان فنی کشتی در انگلیسی برخوردار شده و همچنین در مکالمه و انتقال نظرات کلی توانایی لازم را دارد، می تواند در جلوگیری از تغییرات تکراری و بدون پشتوانه فکری در کمیسیون فنی و در نهایت اتحادیه جهانی تاثیرگذار باشد.

فدراسیون کشتی در این خصوص اعلام کرده است: با توجه به تصمیمات متعدد کمیسیون فنی اتحادیه جهانی در مورد تغییر قوانین و مقررات کشتی آنهم بدون نظر خواهی از کشورهای صاحب جایگاه در کشتی و  اعتراض ایران به این مهم به لالوویچ رییس اتحادیه جهانی، در نهایت با موافقت اتحادیه جهانی، علی اکبر دودانگه قهرمان آسیا و مربی تیم ملی کشتی به دلیل تسلط کامل به زبان انگلیسی و به ویژه بیان مسایل فنی به زبان انگلیسی، به عضویت کمیسیون فنی اتحادیه جهانی در آمد تا کشورمان  هم از این پس در تصمیمات مهم کشتی دنیا نقش بیشتری داشته باشد. با وجود اینکه بنظر می رسد اداره این کمیسیون به عنوان مهم ترین کمیسیون اتحادیه جهانی صرفاً محدود به روابط و تصمیمات درون کمیسیون نیست، اما به هر حال فرصت جدیدی در این بخش از اتحادیه برای کشتی ایران ایجاد شد که امید می رود، موثر باشد. مامیاشویلی رییس فدراسیون روسیه و نایب رییس اتحادیه جهانی، ریچ بندر دبیر فدراسیون آمریکا و نمایندگان چین، بلاروس،ایتالیا، کانادا، صربستان و فنلاند دیگر اعضای این کمیسیون مهم و تاثیرگذار هستند.

 

کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی – علی اکبر دودانگه

اشتراک گذاری