طلایی شدن ساروی و یک شب رویایی برای کشتی فرنگی ایران در المپیک 2024 پاریس
1403/05/18-00:05
50
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

طلایی شدن ساروی و یک شب رویایی برای کشتی فرنگی ایران در المپیک 2024 پاریس

کسب یک مدال طلا و داشتن 2 فینالیست در 2 وزن پایانی اوج هنرمندی فرنگی کاران ایران

بدون شک چهارشنبه شب 17 مرداد ماه را می توان یک شب رویایی دیگر برای کشتی فرنگی ایران در تاریخ المپیک ها نامید، چرا که کسب یک مدال طلا و داشتن 2 فینالیست را نمی توان به سادگی از کنارش گذشت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir پیروزی درخشان و نفس گیر سعید اسماعیلی مقابل نماینده ارمنستان در مرحله نیمه نهایی و راهیابی به فینال وزن 67 کیلوگرم و پس از آن غلبه علیرضا مهمدی برابر قهرمان جهان و المپیک از اوکراین و فینالست شدن وی و در نهایت پیروزی محمدهادی ساروی مقابل ارتور الکسانیان دارنده 10 مدال طلا، نقره و برنز جهان المپیک در دیدار پایانی وزن 97 کیلوگرم و کسب نخستین مدال طلا کاروان ورزشی ایران و کشتی در پاریس کاری بود کارستان که خاطره صید 3 مدال طلای المپیک 2012 لندن را در خاطره ها زنده کرد.

این درحالی است که امین میرزاده هم سه شنبه شب موفق به کسب مدال برنز وزن 130 کیلوگرم شده است.

حالا اگر پنجشنبه شب اسماعیلی و مهمدی موفق به کسب مدال شوند که دور از دسترس هم نیست، رکورد کسب 3 مدال طلای المپیک 2012 با یک مدال برنز بیشتر شکسته خواهد شد، رکوردی که تصور نمی شد تا دهه ها تکرار نشود.

لازم به یادآوری است که پنجشنبه شب اسماعیلی در فینال وزن 67 کیلوگرم باید به مصاف پرویز نصیب اف دارنده مدال نقره المپیک 2020 توکیو برود، در حالی که مهمدی در فینال وزن 87 کیلوگرم و برای کسب مدال طلا با سن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان روبه رو خواهد شد.

با ارزوی پیروزی و طلایی شدن اسماعیلی و مهمدی و ثبت رکوردی تازه برای کشتی فرنگی ایران .

کشتی فرنگی بازی های المپیک 2024 پاریس, سعید اسماعیلی, , علیرضا مهمدی, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری