شورای فنی کشتی آزاد امروز تشکیل جلسه داد و با یک خروجی آنهم مدیریت خادم در تیم ملی بزرگسالان آن را به پایان رساند
1396/10/10-22:10
1408
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

شورای فنی کشتی آزاد امروز تشکیل جلسه داد و با یک خروجی آنهم مدیریت خادم در تیم ملی بزرگسالان آن را به پایان رساند

خادم تا انتخابی تیم ملی بزرگسالان مسئول امور فنی شد و بقیه سرمربیان فعلا ابقا شدند

شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد عصر امروز (یکشنبه) دهم دی ماه 96 در نخستین جلسه خود پس انتخاب دوباره رسول خادم ، تشکیل جلسه داد و با تنها یک خروجی مشخص آن را به پایان رساند که آنهم تحقق شایعات اخیر مبنی بر گزینش خادم به عنوان مدیر تیم ملی بزرگسالان تا انتخابی این تیم بود که گویا فقط به خاطر همین یک مساله نیز تشکیل شده بود، چراکه دورهمی دستاورد تازه دیگری نداشت.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در واقع در این جلسه به جز تیم ملی بزرگسالان که حالا دیگر به طور رسمی و علنی تمام امورش به رییس فدراسیون سپرده شد، نیازی به تغییرات در تشکیلات فنی و مدیریتی سایر رده تشخیص داده نشد.

به این شکل که اعضای شورای فنی و تفکرات حاکم بر آن به این نتیجه رسیدند که فعلا زیاد شلوغ نکنند و تنها مدیریت و دخالت علنی و همه جانبه خادم در مسائل فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان را رسمیت ببخشند و تصمیمات در خصوص بقیه کادرهای فنی را به بعد موکول کنند که در شرایط کنونی مهندسی منطقی بود، بعد هم صورتجلسه از پیش تعیین شده را امضا و ختم جلسه ای را که ماه ها اهالی کشتی منتظر خروجی آن بودند، اعلام کردند.

حال باید دید خادم در خصوص کادر فنی جدید و مربیان فعال تحت رهبری مستقیم خود چه تصمیمی خواهد گرفت، محمد طلایی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و سایر مربیان کادر وی که همه کاسه کوزه های ناکامی جهانی 2017 فرانسه سر آنها شکسته شد، جایی در کادر فنی خادم خواهند داشت یا خانه نشین خواهند شد.( بنا به اعلام رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی که سایت رسمی فدراسیون کشتی آن را منتشر کرده، از سوی خادم، محمد طلایی به عنوان یکی از مربیان جدید تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برگزیده شده است).

سوال اینجاست که حالا خادم با سمت جدید قرار است چه کار نشده ایی در تیم ملی بزرگسالان انجام دهد که پیش از این آنها را پیاده نکرده است، یا چه تغییراتی در تاکتیک ، شیوه تمرینات، فنون کاربردی و امتیاز آور، نحوه مبارزه، آنالیز حریفان ، هماهنگی تمرینات با قوانین صورت خواهد داد که پیش از آین از آنها غافل بوده است.

از آنجایی که تمامی امورات فنی به ویژه در تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد با نظارت کامل خادم انجام می شد، باید دید این بار تفکرات فنی وی دچار چه تحولی خواهد شد .

آنچه مسلم است، سبک مبارزه کشتی گیران ایرانی به ویژه در رشته آزاد در تمام رده ها، تاکتیک ها و فنون مورد استفاده، نقاط ضعف مشترک آنها از جمله عدم هماهنگی با قوانین ، اجرای ناقص فنون، و عدم آشنایی به ریزه کاری ها و حرفه ای گری های روز کشتی برای دست اندرکاران و برنامه ریزی فنی کشورهای رقیب رو شده و عدم موفقیت یکی دو سال اخیر نیز ناشی از این نکته مهم بوده است و حالا اگر خادم قصد دارد، روند کنونی کشتی آزاد به خصوص در سطح بزرگسالان را تغییر دهد باید به دنبال تحول در تفکرات فنی حاکم بر این تیم باشد.

به نظر می رسد، خادم باید به این نکته توجه داشته باشد که احتمال دارد، در جام جهانی پیش رو که به دعوت اتحادیه جهانی صورت گرفته تیم ایران بتواند همچون 5 سال اخیر در رقابت های تیم به تیم، همه تیم های حاضر حتی امریکا قهرمان 2017 جهان را هم شکست دهد، اما نباید فراموش کند که مشکلات همچنان باقی است و تا تحول در نحوه آماده سازی و نوآوری در مسائل تاکتیکی و تکنیکی صورت نگیرد، شکست 2017 در جهانی 2018 نیز تکرار خواهد شد.  

در پایان جلسه عصر امروز شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد  صورتجلسه ایی هم منتشر شد که به شرح زیر است.

1-  مقرر گردید با توجه به قرار نگرفتن جام تختی در رشته کشتی آزاد در سیستم رنکینگ "اتحادیه جهانی کشتی"در سال جاری و ضرورت حضور حداکثر پنج کشتی گیر بزرگسال از کشور ایران در یک وزن ، در رقابت های مذکور ، بنا به تشخیص کادر فنی بزرگسالان، کشتی گیران ذیربط از میان :
-  مدال آوران مسابقات جهانی فرانسه "بزرگسالان" 
-  مدال آوران مسابقات جهانی لهستان" امید "
-  مدال آوران مسابقات جهانی فنلاند "جوانان "
-  دارندگان مدال طلا از مسابقات ایندورگیم" بزرگسالان "
-  نفرات اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان گروه "الف"
-  نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان گروه "ب"
-  نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان گروه "ج"
-  نفرات اول و دوم مسابقات قهرمانی عمومی کشور "بزرگسالان" 
انتخاب (در هر وزن حداکثر پنج کشتی گیر) و گزارش انتخاب نفرات مذکور را به شورای فنی تیم های ملی اعلام شود .
همچنین یک تیم در رده سنی جوانان بر مبنای نتایج قهرمانی کشور و مسابقات عمومی کشور از سوی کادر فنی جوانان معرفی خواهد شد.
2-  گزارش عملکرد کشتی گیران در رقابت های جام شاهد در رده سنی "جوانان" از سوی مجیدترکان مدیر تیم های ملی پایه ارائه گردید، موضوع اداره کردن کشتی ، عدم هماهنگی مورد نیاز میان کوچینگ و کشتی گیر و همچنین نیاز به خودباوری بعنوان نواقص و مسائل کشتی گیران در این مسابقات   تشخیص داده شد .
3-  گزارش عملکرد کشتی گیران تیم ملی امید ایران در مسابقات جهانی لهستان از سوی ترکان ارائه گردید و مورد بحث اعضای شورای فنی قرار گرفت . ناتوانی در اداره کشتی از سوی کشتی گیران، مسئله عدم خودباوری و ضرورت افزایش آمادگی جسمانی مورد نیاز ، نواقص فنی کشتی گیران تیم ملی در مسابقات یادشده تشخیص داده شد که می باید از سوی کادر فنی ذیربط پیگیری شود.
4-  گزارش عملکرد کشتی گیران ایران در رقابت های جام بین المللی روز کودک (نونهالان) از سوی ترکان ارائه گردید . خودداری از درگیر شدن با حریف و کمبود اجرای فنون از جمله مسائل فنی کشتی گیران مذکور تشخیص داده شد.
5-  مقرر گردید فرآیند انتخابی تیم ملی امید برای سال 2018 تعریف  و پیش نویس آن به اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد ارائه شود.
6-  با توجه به مفاد شماره ششم ، بند یکم از بخش "د" فرآیند انتخاب تیم های ملی در سال فنی 97- 96 - ، رضا اطری، مصطفی حسین خانی ، یداله محبی و میثم نصیری  در مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی خواهند گرفت .
7-  مقرر گردید مسئول فنی رده سنی نونهالان و خردسالان  با کادر فنی تیم ملی رده سنی نوجوانان  و همچنین سرمربی تیم ملی امید با کادر فنی تیم ملی بزرگسالان آزاد همکاری کند .
8-  مقرر گردید با توجه به اضافه شدن یک رده سنی به رده های سنی کشتی در جهان (رده سنی امید) ، درساختار فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشور نیز جهت هماهنگی و انسجام بیشتر میان گروه های سنی مختلف و کادر های فنی مربوطه ، دو حوزه مدیریتی به تفکیک در نظر گرفته شود. از این رو مدیر تیم های ملی در رده سنی پایه و مدیر تیم های ملی در رده سنی بزرگسالان و امید بعنوان دو حوزه مدیریتی مورد نظر در ساختار فنی تیم های ملی کشتی آزاد در نظر گرفته شدند.
9-  با توجه به مفاد بند هشتم این صورتجلسه،  مجید ترکان به عنوان "مدیر تیم های ملی رده های سنی پایه" ادامه فعالیت داده و "مدیر تیم های ملی رده سنی بزرگسالان و امید" تا جلسه آتی از سوی رئیس فدراسیون  به شورای فنی معرفی خواهد شد .
10-  با توجه به اعلام نظر مجید ترکان مدیر تیم های ملی رده سنی پایه مقرر گردید فعلا و تا ارزیابی های آینده ی ایشان، سرمربیان فعلی نوجوانان (غلامرضا محمدی)و جوانان (تقی اکبر نژاد) فعالیت خود را در رده سنی ذیربط ادامه دهند.
11-  با توجه به دعوت اتحادیه جهانی کشتی از تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد سال 2018 ، اعضای شورای فنی موضوع مذکور را بررسی و حضور ایران در رقابت های یاد شده را مثبت ارزیابی نموده و مقرر گردید فدراسیون کشتی ایران در این خصوص اعلام آمادگی نماید.
12-  بنا به پیشنهاد اعضای شورای فنی ، مقرر گردید علیرضا رضایی به عنوان سرمربی تیم ملی امید به فعالیت خود ادامه دهد .
13-  با توجه به محدودیت زمان باقیمانده تا مسابقات جام تختی(بهمن ماه) ، آسیایی (اسفند ماه) و جام جهانی کشتی آزاد  (فروردین ماه) و همچنین عدم جمع بندی لازم از سوی اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در خصوص تعیین سرمربی واجد شرایط جهت واگذاری مسئولیت سرمربی گری تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور، بنا به تصمیم اعضای شورای فنی مقرر گردید به منظور کمک به بهبود و سازماندهی قابلیت های فنی تیم مذکور، رسول خادم تا مسابقات انتخابی تیم ملی، مسئولیت امور فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور را عهده دار باشد. بدیهی است در محدوده زمانی مذکور ضمن از دست ندادن فرصت های موجود،  شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد،  فرصت ارزیابی مناسب تری برای انتخاب سرمربی واجد شرایط  را دارا خواهد بود.

شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد- رسول خادم- اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری