سهمیه های المپیکی کشتی فرنگی ایران تکمیل شد
1403/02/02-19:02
40
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت کشتی فرنگی

سهمیه های المپیکی کشتی فرنگی ایران تکمیل شد

کاویانی نژاد و مهمدی سهمیه های اوزان 77 و 87 کیلوگرم را کسب کردند

رقابت های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد وامین کاویانی نژاد و علیرضا مهمدی در اوزان 77 و 87 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدند تا ایران بتواند با تیمی کامل در المپیک حاضر شود.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این رقابت ها که نفرات راه یافته به دیدار فینال صاحب سهمیه شدند، کاویانی نژاد و مهمدی با 2 سهمیه ایی که گرفتند، 6 سهمیه ایران را تکمیل کردند.

با این حساب ایران جزو معدود کشورهایی خواهد بود که با تیم کامل گام در رقابت های مهم المپیک 2024 پاریس خواهد گذاشت .

لازم به یاداوری است که تیم ایران در رقابت های جهانی 2023 صربستان موفق به کسب سهمیه های اوزان 60 ، 67 ، 97 و 130 کیلوگرم شده بود.

نتایج 2 نماینده ایران در در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 1 علی محمد ال عبوداح از عراق را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله توانست با نتیجه 6 بر 5 لی یو از چین را شکست داده سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد .

در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 از سد آسان ژانیشوف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 مقابل جالگاسبای بردی مرادوف دارنده مدال های نقره و برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان به پیروزی رسید و سهمیه المپیک 2024 پاریس را از آن خود کرد.

گزینشی المپیک کشتی فرنگی در قرقیزستان , امین کاویانی نژاد, علیرضا مهمدی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری