روز نخست رنکینگ کشتی فرنگی اتحادیه جهانی- 3 مدال طلا ، نقره و برنز سهم ایران
1401/11/14-23:11
551
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

روز نخست رنکینگ کشتی فرنگی اتحادیه جهانی- 3 مدال طلا ، نقره و برنز سهم ایران

گرایی به مدال طلا ، علیزاه نقره و کاویانی نژاد برنز دست یافتند

مسابقات مقدماتی 2 وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی (جام اوپن زاگرب) امروز (جمعه) در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که در پایان نمایندگان ایران به 3 مدال طلا، نقره و برنز دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، در پایان روز نخست محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم به مدال طلا، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند،حمیدرضا بادکان نیز با شکست در گروه بازنده ها از دور رقابت ها کنار رفت.

نتایج 4 نماینده ایران در روز نخست به شرح زیر است:

محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 خوآن آک از نروژ را مغلوب کرد، در دور بعد مقابل آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان با نتیجه 7 بر صفر (سه اخطاره) به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل پر کور از نروژ با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

گرایی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 جانی بور از فرانسه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت که با نتیجه 2 بر 2 از سد الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از مولداوی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان را شکست داد، در دور بعد اولیور کروگر از دانمارک را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی ریکاردو آبرسیا از ایتالیا را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 مغلوب الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از مولداوی شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت که در این گروه با نتیجه 1 بر 1 از سد میکو پیتر از فنلاند گذشت و راهی دیدار رده بندی شدو در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر  آنتونیو کامنیاسویچ از کشور کرواسی را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 87 کیلوگرم : ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر صفر مایمایتی کایسایر از چین را از پیش رو برداشت، در دور بعد با نتیجه 1 بر 1 سیمون سیمونوویچ از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 از سد ایوان هوکلک از کرواسی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت که با نتیجه 5 بر صفر مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال نقره جهان از ازبکستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 1 مغلوب استفان تاکاچ دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از مجارستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم حمیدرضا بادکان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 سو ساکابه از ژاپن را مغلوب کرد، در دور بعد در مصاف با استفان تاکاچ دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از مجارستان با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل تورپال بیسلطانوف دارنده مدال نقره جهان از دانمارک با نتیجه 11 بر صفر مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. 

رده بندی نفرات برتر 2 وزن نخست به شرح زیر است:

77 کیلوگرم: 1- محمدعلی گرایی (ایران) 2- الکساندرین گوتو (مولداوی) 3- امین کاویانی نژاد (ایران) و آیک مناتساکانیان (بلغارستان).


87 کیلوگرم: 1- استفان تاکاچ (مجارستان) 2- ناصر علیزاده (ایران) 3- تورپال بیسلطانوف (دانمارک) و ایوان هوکلک (کرواسی) ... 16- حمیدرضا بادکان (ایران).

این رقابت ها فردا شنبه با مبارزات 2 وزن 63 و 67 کیلوگرم دنبال خواهد شد که از ایران ایمان محمدی و عارف محمدی در وزن 63 و دانیال سهرابی و رضا عباسی در 67 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت.

برنامه نمایندگان کشورمان در مسابقات فردا به شرح زیر است:

شنبه ۱۵ بهمن ماه:

ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۰۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۳(ایمان محمدی، عارف محمدی) ۶۷(دانیال سهرابی ، رضا عباسی) کیلوگرم کشتی فرنگی.

ساعت 20:30 تا ۲۳:۰۰: مسابقات فینال اوزان ۶۳، ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی.

رنکینگ کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب, محمدعلی گرایی، ناصرعلیزاده، امین کاویانی نژاد، پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

اشتراک گذاری