روز سوم کشتی آزاد المپیک 2024 – یک مدال نقره و یک فینالیست سهم ایران
1403/05/21-01:05
62
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

روز سوم کشتی آزاد المپیک 2024 – یک مدال نقره و یک فینالیست سهم ایران

زارع به مدال نقره 125 کیلوگرم رسید و عموزاد به فینال 65 کیلوگرم

سومین روز رقابت های کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس در حالی به پایان رسید که امیرحسین زارع ایران را صاحب مدال نقره وزن 125 کیلوگرم کرد و رحمان عموزاد هم راهی فینال وزن 65 کیلوگرم شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir زارع که روز گذشته با پیروزی مقابل کشتی گیران قرقیزستان، کانادا و ترکیه به فینال وزن 125 کیلوگرم راه یافته بود، در این مرحله در یک کشتی پرافت و خیر که می توانست با پیروزی قاطع زارع همراه باشد، نتیجه را 9 بر 8 واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

پتریاشوویلی که فینال جهانی 2023 را با امتیاز عالی به زارع باخته بود در این دیدار هم خوب فن اجرا کرد و امتیاز گرفت و هم با ترفندهای مختلف امتیازات کسب شده را حفظ کرد و در نهایت با کنترل حملات کم اثر زارع وی را مغلوب کرد و در سومین المپیک دوران قهرمانی خود به مدال طلا دست یافت .

اما در رقابت های وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد که با قرعه ایی نسبتا سخت مواجه شده بود ، به ترتیب کشتی گیران امریکا، البانی و در نهایت موسکایف قهرمان سال 2023 جهان از مجارستان را با قاطعیت شکست داد و راهی فینال شد که فردا شب باید برای کسب مدال طلا به مصاف کوتارو کیوکا از ژاپن خواهد رفت .

در وزن 97 کیلوگرم نیز امیرعلی آذرپیرا نخستین کشتی خود را به تاج الدینوف قهرمان روسی الاصل 2023 جهان از بحرین باخت ، اما با راهیابی وی به فینال بخت این را دارد که فردا برای کسب مدال برنز درگروه بازنده ها به مبارزات خو ادامه دهد.

اعتقاد بر این است که آذرپیرا که تایم نخست پیروز میدان بود و تا دقیقه پایانی برتری خود را حفظ کرده بود، اگر اعتماد به نفس بیشتری داشت و از تمام توان خود استفاده می کرد، نه تنها مغلوب تاج الدینوف نمی شد بلکه می توانست با برتری مطلق وی را شکست دهد که متاسفانه انتخاب تاکتیک حفظ نتیجه وی کار دستش داد و با 2 خاک 4 امتیاز از دست داد و 4 بر 3 هم نتیجه را واگذار کرد.

حالا آذر پیرا فردا در گروه بازنده ها ابتدا باید به مصاف علی شیر یرگالی از قزاقستان برود و در صورت پیروزی برای کسب مدال برنز با کایل اسنایدر دیدار خواهد کرد.

کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس , امیرحسین زارع , رحمان عموزاد, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

                                                                   

 

 

اشتراک گذاری