جریمه کشتی گیران دفاعی و خطا کار موضوع اصلی کلینیک داوری جهانی 2017 فرانسه
1396/05/29-19:05
2075
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : داوران

جریمه کشتی گیران دفاعی و خطا کار موضوع اصلی کلینیک داوری جهانی 2017 فرانسه

تشریح آخرین قوانین و مقررات داوری به وسیله رییس کمیته داوران UWW

حضور سه داور المپیکی از ایران در کلینیک

کلینیک داوری رقابت های جهانی کشتی 2017 صبح امروز (یکشنبه) با تدریس انتونیو سیلوستری رییس کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی در شهر پاریس فرانسه محل برگزاری این رقابت ها برگزار شد که تشریح قوانین کشتی منفی و نحوه برخورد داوران با کشتی گیران دفاعی و خاطی موضوع اصلی کلینیک بود.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این کلینیک که تمامی مدرسان داوری اتحادیه جهانی نیز حضور دارند، محمدابراهیم امامی ، اردوان صاحب و محمدمصلایی پور سه داور المپیکی ایران هم شرکت دارند.

از جمله نکات مهم و حائز  اهمیت در این کلینیک که با نمایش فیلم نشان تشریح شد، تاکید بر دقت نظر داوران در  کشتی منفی بود و مؤکدا اعلام شد: داوران باید کم کاری را از کشتی منفی تشخیص دهند و در صورت مشاهده کشتی منفی طبق مقررات کشتی گیر خاطی را با اخطار (O) و 2 امتیاز مجازات نمایند، برای مثال گرفتن انگشتان و فشار خلاف مفصل بر روی آن نوعی کشتی منفی می‌باشد که پس از تذکر اولیه، خاطی با اخطار (O) و 2 امتیاز جریمه می‌شود.
همچنین موارد زیر نیز در این کلینیک مطرح شد:
 -برای اخطار(O) و 2 امتیاز به خاطر کشتی منفی تاییدیه رییس تشک الزامی هست.
-بانداژ کردن انگشتان دست به صورت تکی مجاز نیست و اگر چنانچه هر کشتی گیری بخواهد دو انگشت (یا بیشتر ) را باند پیچی نماید می بایست مجوز پزشک را دارا باشد.
-در مجروحیت های توام با خونریزی از لحظه ای که کار مداوا توسط پزشک آغاز شود تایم پزشکی تا سقف 4 دقیقه (با نشان دادن علامت آغاز تایم پزشکی از سوی پزشک)  محاسبه خواهد شد و در پایان معالجه بلافاصله پزشک پایان مداوا را اعلام می کند تا مدت مداوا ثبت گردد.
-در زمانی که در حالت های مختلف دو کشتی گیر به حالت خطر می روند تاکید بر تشخیص کشتی گیر حمله کننده (Attack) می باشد و ضد حمله ((counter Attack) زمانی اعتبار دارد که در داخل منطقه اصلی تشک انجام شود.

در کلینیک داوری این دوره از رقابت های جهانی 69 داور درجه 1s (المپیکی ) حضور داشتند که باید از ظهر فردا قضاوت مسابقات را روی چهار تشک به عهده داشته باشند.

کلینیک داوری کشتی – جهانی 2017 فرانسه

اشتراک گذاری