جام جهانی 2017 نخستین ازمایش جدی برای علی اشکانی
1396/02/30-05:02
1604
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت مربیان

جام جهانی 2017 نخستین ازمایش جدی برای علی اشکانی

این رقابت ها نشان خواهد داد، اشکانی تا چه اندازه توانسته است در پتانسیل موجود تیم ملی، تاثیرگذار باشد

جام جهانی کشتی فرنگی 2017 از صبح رور پنج شنبه با شرکت 8 تیم برتر جهان از جمله ایران در ابادان اغاز خواهد شد که از چند جنبه برای فدراسیون و تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان از کشتی گیر گرفته تا کادر فنی و در راس آن علی اشکانی بسیار حائز اهمیت است .

سبک مبارزه با روس ها، بهترین معیار برای ارزیابی موجودیت کنونی تیم ملی خواهد بود عزیزاله اطاعتی: www.iwn.ir

واقعیت این است، اشکانی که پس از المپیک 2016 جانشین محمد بنا و وارث سبک اختصاصی وی شده بود، انقدر فرصت نداشت که تا رقابت های جهانی 2 وزن غیرالمپیکی ها، بتواند این سبک را که دیگر به پایان دورانش رسیده بود، متحول کرده و کشتی گیران را با شرایط روز هماهنگ کند، اما اکنون انتظار می رود، پس از شش ماه از قبول مسوولیت سرمربی گری حداقل توانسته باشد، پتانسل موجود را از وضعیت سابق خارج و در مسیر جدید قرار دهد.

درواقع صبح پنج شنبه از همان دیدار نخست مقابل تیم المان و پس از آن به ویژه در رویارویی با تیم پرستاره و واقعی روسیه مشخص خواهد شد که تیم ملی بزرگسالان ایران پس از محمد بنا در چه مسیری قرار گرفته است، ادامه سبک منسوخ شده یا اغاز یک تحول هرچند کم .

جام جهانی 2017 آبادان به عنوان نخستین رویداد مهم 4 سال آینده و نشان دهنده روند جدید مبارزه حاکم در کشتی فرنگی تا المپیک 2020 خواهد بود و باید دید اشکانی در این میدان برای ترسیم مسیر آینده تیم ملی و سبک مبارزات جوانانی که جایگزین قدیمی ها شده اند، چه تدابیری اتخاذ کرده است .

اعتقاد براین است که 2 روز اینده، عملکرد تیم های برتر کشتی فرنگی جهان در آبادان نشانگر تفکرات جدید سرمربیان و فنی های آنها در 4 سال آینده تا المپیک 2020 خواهد بود و باید دید کادر فنی کشتی فرنگی ما نیز چه دستاورد تازه ای برای چهره های جدید تیم ملی خواهند داشت.

در حال حاضر برای بازگشت کشتی فرنگی ما به جمع برترین های جهان تغییر سبک دفاعی و پیروزی با کمترین امتیاز محمد بنا و مقابل نو آوری براساس شرایط جدید و نیاز مقررات روز اجتناب ناپذیر است و البته باید پذیرفت این مهم هم که افتخارات 10 سال اخیر کشتی فرنگی ما به آن پیوند خورده است، سخت و طاقت فرساست، در واقع اشکانی اگر نتواند در آبادان زمینه این اتفاق را فراهم کند، کارش برای ادامه سرمربی گری بسیار سخت تر از گذشته خواهد بود.

با آگاهی به تمام مشکلات تکنیکی و تاکتیکی برجای مانده برای کشتی فرنگی ما به نظر می رسد، اگر تیم ایران در آبادان قهرمان نشد و حتی روی هم سکو نرفت، اما کشتی گیران نشان دادند که از نظر سبک کشتی گیری، تاکتیک های اتخاذ شده و هماهنگ با مقررات متحول شده اند، اشکانی و اعضای کادرفنی اش کارشان را انجام داده اند و ارزش این را دارد که فدراسیون و شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی فرصت لازم تا بازی های اسیایی 2018 را در اختیار آنها قرار دهند، در غیر اینصورت فکر دیگری باید.

جام جهانی کشتی فرنگی 2017 طی 2 روز آینده با شرکت 8 تیم برتر سال 2015 جهان در آبادان برگزار می شود و تیم ایران در گروه اول با تیم های المان ، روسیه و قزاقستان همگروه است .

جام جهانی کشتی فرنگی 2017 آبادان – علی اشکانی – عزیرالله اطاعتی

اشتراک گذاری