جام بین المللی تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت
1396/03/06-14:03
883
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

جام بین المللی تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت

این رقابت ها از سال 2018 در طرح رنگینگ سیستم محاسبه خواهد شد

بنا به پیشنهاد فدراسیون کشتی و موافقت اتحادیه جهانی UWW ، رقابت‌های بین‌المللی جام تختی در سیستم رنکینگ این اتحادیه قرار گرفت که بدون شک در بالا رفتن سطح کیفی این رقابت ها نقش تعیین کننده ای ایفا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir براین اساس، از سال 2018 رقابت های جام بین المللی تختی در طرح سیستم رنکینگ اتحادیه برای بازی های المپیک 2020 قرار گرفته و امتیاز عناوین کسب شده در مجموع امتیازات کشتی گیران محاسبه خواهد شد.

اتحادیه جهانی کشتی در سال جاری میلادی ( 2017 ) صرفا بازی های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی و رقابت های قاره ای را در سیستم رنکینگ قرار داده، اما اعلام کرده از سال ۲۰۱۸ میلادی، چند تورنمنت بین المللی دیگر از جمله جام تختی را نیز در این طرح قرار خواهد داد.

این طرح در نحوه حضور کشتی گیران در رقابت های جهانی و نهایتا المپیک 2020 توکیو تاثیر گذار خواهد بود. طبق اعلام اتحادیه جهانی، هر کشور میزبان از جمله ایران، می تواند در هر وزن حداکثر سه کشتی گیر داشته باشد و رقابت های هر وزن (پنج وزن در هر روز)، در دو روز برگزار می شود که روز اول مسابقات مقدماتی، و روز دوم رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال انجام می گیرد که روز روز دوم وزن کشی، با دوکیلوگرم ارفاق وزن و مسابقات در ده وزن انجام خواهد شد. به کشتی گیران نفرات اول تا پنجم هر وزن حاضر در جام تختی به ترتیب 8، 6، 4 و 2  امتیاز در طرح سید بندی اتحادیه جهانی تعلق می گیرد. امتیازات کسب شده در هر سال برای معرفی برترین کشتی گیران سال در هر وزن، شامل حضور در رقابت های جهانی، قاره ای و هشت تورنمنت بین المللی  مذکور سالیانه محاسبه شده  و در ابتدای هر  سال میلادی مجدداً امتیازات از صفر محاسبه می گردد، در پایان هر سال بهترین کشتی گیران براساس این امتیازات معرفی می شوند. اتحادیه جهانی کشتی، هشت تورنمنت بین المللی در قاره های آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا را در این طرح قرار داده است که جام تختی یکی از این مسابقات است. جام بین المللی تختی – اتحادیه جهانی کشتی

اشتراک گذاری