تیم کشتی آزاد ایران با کسب یک مدال طلا، دو برنز و عنوان هشتمی به کار خود در قهرمانی زیر 23 ساله های جهان خاتمه داد
1396/09/06-00:09
1708
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

تیم کشتی آزاد ایران با کسب یک مدال طلا، دو برنز و عنوان هشتمی به کار خود در قهرمانی زیر 23 ساله های جهان خاتمه داد

گلیج به طلای وزن 97 کیلوگرم دست یافت، امامی و طاهری هم صاحب مدال برنز اوزان 65 و 125 کیلوگرم شدند

رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها اعلام شد

 

تیم کشتی آزاد ایران با تک مدال طلای مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم، 2 برنز یونس امامی و امین طاهری در اوزان 65 و 125 کیلوگرم و کسب عنوان هشتمی به کار خود در جهانی زیر 23 ساله های جهان که در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد، خاتمه داد ، تیم های روسیه ، قزاقستان و گرجستان به ترتیب اول، دوم و سوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، امشب یکشنبه در پایان رقابت های 4 وزن دوم گلیج در فینال وزن 97 کیلوگرم با پیروزی 10 بر صفر برابر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس به مدال طلا دست یافت تا ایران این رقابت ها را بدون مدال طلا ترک نکند.

در دیدار رده بندی وزن 65 کیلوگرم هم یونس امامی با پیروزی 6 بر 4 مقابل حیدر یاووز از ترکیه صاحب مدال برنز شد.

در 2 وزن باقیمانده 4 وزن دوم ،حمیدرضا زرین پیکر در وزن 70 کیلوگرم و  محمد متقی نیا در وزن 74 کیلوگرم با شکست مقابل حریفان به مدالی دست نیافتند.

لازم به یاداوری است که تیم ایران شب گذشته در 4 وزن نخست به وسیله امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم به یک مدال برنز دست یافته بود.

تیم ایران در این دوره از رقابت ها که از قبل تصور می شد، روی سکو قرار گرفته و حتی عنوان قهرمانی را از آن خود کند، به هیچ عنوان روی شانس نبود و از همان کشتی اول و شکست غیر قابل باور اطری برابر حریف ژاپنی که باید با اختلاف حداقل 5 امتیاز برنده می شد، بد آورد و در یک شرایط بدتر علیرضا کریمی را نیز به خاطر  روبه رو نشدن با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس از دست داد و بعد هم متحمل شکست ایمان صادقی شد تا دستش کاملا از جمع آوری امتیاز برای رفتن روی سکو خالی شود.

این درست است که تیم ایران موفق نشد روی سکو برود، اما شاهد شکوفایی سه کشتی گیر مستعد و صاحب کلاس در اوزان 65 ، 97 و 125 کیلوگرم شد که در صورت توجه، می توانند مهره های خوبی برای تیم ملی کشتی ازاد بزرگسالان باشند که  از این امر می توان به عنوان نقطه مثبت این مسابقات برای کشتی ایران یاد کرد.

اما باید بپذیریم که محاسبات روی کاغذ تصمیم گیرندگان اصلی و کادر فنی تیم هم به خاطر عدم انطباق با واقعیت های روز کشتی جهان درست از آب در نیامد و به همین خاطر اعتقاد براین است، حال که با تمام پیش بینی ها دور همی، کشتی آزاد زیر 23 سال ما هم به سرنوشت بزرگسالان در جهانی فرانسه گرفتار و در اندازه های نام ایران ظاهر نشد، یک جای کار ایراد دارد که باید از سوی فدراسیون کشتی مورد بررسی قرار گیرد، چراکه اگر این اتفاق نیافتد و نسخه ایی برای ناکامی های پی در پی کشتی آزاد پیچیده نشود، تداوم شکست های سنگین اخیر گریبان ما را در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو خواهد گرفت .

رده بندی انفرادی و تیمی جهانی کشتی آزاد زیر 23 ساله ها به شرح زیر است:

رده بندی انفرادی:

57 کیلوگرم: 1- رینری اورتگا (کوبا) 2- میکای نایم (بلغارستان) 3- سلیمان آتلی (ترکیه) و پرویز ابراهیم اف (آذربایجان) ... 14- رضا اطری (ایران).

61 کیلوگرم: 1- رینیا ناکامورا (ژاپن) 2- کوات امیرتایف (قزاقزستان) 3- سدات اوزدمیر (ترکیه) و حسین شعبان اف (بلاروس) ... 9- ایمان صادقی (ایران).

65 کیلوگرم: 1- ناچین کولار (روسیه) 2- باجرانگ (هند) 3- یونس امامی (ایران) و جوزف کنا (آمریکا).

70 کیلوگرم: 1- ریچارد لوئیس (آمریکا) 2- وینود کومار (هند) 3- میرزا سخولوخیا (گرجستان) و موحامت آکدنیز (ترکیه) ... 13- حمیدرضا زرین پیکر (ایران).

74 کیلوگرم: 1- گادجی نبی اف (روسیه) 2- اخسربیک گولایف (اسلواکی) 3- واسیل میخایلوف (اوکراین) و آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ... 17- محمد متقی نیا (ایران).

86 کیلوگرم: 1- علیخان جبرائیلوف (روسیه) 2- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) 3- ایراکلی متسیتوری (گرجستان) در این وزن علیرضا کریمی با توجه به حضور نماینده رژیم اشغالگر قدس به رقابت های خود ادامه نداد و سیزدهم شد (مدال برنز از آن نماینده رژیم اشغالگر شد.).

97 کیلوگرم: 1- مجتبی گلیج (ایران) 2- دزیانیس خرامیانکوف (بلاروس) 3- تی ریان والز (آمریکا) و مورازی مچدلیدزه (اوکراین).

125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- ماگومدامین دبیراف (روسیه) 3- دانیلو کارتاوی (اوکراین)3- امین طاهری (ایران).

رده بندی تیمی:
1- روسیه 55 امتیاز 2- قزاقستان 41 امتیاز 3- گرجستان 36 امتیاز 4- آمریکا 33 امتیاز 5- اوکراین 33 امتیاز 6- بلاروس 32 امتیاز 7- ترکیه 30 امتیاز 8- ایران 28 امتیاز 9- هند 24 امتیاز 10- ژاپن 23 امتیاز.

قهرمانی کشتی آزاد زیر 23 ساله های جهان , مجتبی گلیج , اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری