تیم ملی کشتی آزاد ایران بدون نماینده در دیدارهای رده بندی و فینال چهار وزن دوم
1396/06/04-18:06
2076
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

تیم ملی کشتی آزاد ایران بدون نماینده در دیدارهای رده بندی و فینال چهار وزن دوم

نصیری ، حسین خانی ، یاراحمدی و محمدی در همان دیدارهای مقدماتی شکست خورده و از دور رقابت های کنار رفتند

نمایندگان 4 وزن دوم تیم ملی کشتی آزاد ایران با شکست در دور مقدماتی رقابت های اوزان 65 ، 70 ، 74 و 97 کیلوگرم جهانی 2017 که در شهر پاریس فرانسه جریان دارد، بدون راه یافتن به فینال و دیدارهای رده بندی از دور رقابت ها کنار رفتند تا تیم ایران با همان تک مدال طلای وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در این دوره از رقابت ها به کار خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در روز دوم میثم نصیری در وزن 65 کیلوگرم پس از پیروزی 10 بر صفر مقابل عبدالرحمان ابراهیم از قطر در دور دوم 6 بر 5 مقابل گوگایف از روسیه باخت و با شکست وی در مراحل بعدی از دور رقابت ها کنار رفت .

در این کشتی تیم داوری می توانست 2 امتیاز خارج کردن از تشک و تسلط نصیری بر گولایف در حالت خاک را بدهد که با وجود 2 امتیاز به وسیله داور وسط و کنار رییس تشک درخواست بازبینی و در نهایت نظر آنها رد کرد تا نصیری با حساب 6 بر 5 بازنده شود .

فراموش نکنیم نصیری در این کشتی دوباره دچار همان مشکل همیشگی یعنی دیر شروع کردن کشتی شد و در کمال استحاق پیروزی و حتی حضور در فینال باخت و به تماشاگران پیوست .

در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی، پس از پیروزی 10 بر صفر مقابل ایلمان مختاراف از فرانسه و 10 بر صفر برابر آدریان مویزه از رومانی در دور سوم در فاصله فقط 2 ثانیه کشتی را به یوهی فوجی نامی از ژاپن با نتیجه 7 بر 6 باخت تا وی نیز به مانند دیدارهای انتخابی که یک شکست در 2 ثانیه پایانی در کارنامه داشت، ببازد و مانند نصیری که واقعا استحقاق حضور در فینال را داشت، از دور رقابت ها کنار برود.

در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی، در دور خکاول مقابل زلیم خان خادجیف از فرانسه با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم امیر محمدی، پس از پیروزی 8 بر 6 مقابل الکساندر هوشتین از بلاروس در دور دوم 10 بر 4 برابر ماگومد ابراگیم اف از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دورهای بعد، حذف شد.

با این حساب دست ما از کسب مدال در چهار وزن دوم خالی ماند تا پرونده تیم ملی کشتی آزاد ایران با همان تک مدال حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم که روز گذشته به دست آمد، بسته شود.

شکست های پی در پی ملی پوشان با همان مشکلات قبلی و تاکتیک های شناخته شده و در نهایت نتیجه ضعیف و کمتر از جایگاه واقعی کشتی آزاد ایران در سطح جهان امری اجتناب ناپذیری است که مسوولان درجه اول فدراسیون کشتی ، کادرفنی ، شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و در راس آنها رسول خادم رییس فدراسیون کشتی باید به دقت عوامل آن را مورد ارزیابی منصافه قرار دهند، چراکه ادامه این روند به هیچ وجه به سود کشتی کشورمان نخواهد بود.

در این رقابت ها تیم امریکا همچون مسابقات جوانان جهان که به مقام قهرمانی دست یافت، بخت نخست قهرمانی است که نشان می دهد این کشور به عنوان یکی از رقبای اصلی ما برنامه ریزی بسیار دقیق و حساب شده ای برای المپیک 2020 تدوین کرده است که نباید از نگاه تیز مسوولان فدراسیون کشتی ایران به دور بماند.

تیم ملی کشتی آزاد – قهرمانی 2017 فرانسه – پاریس

اشتراک گذاری