ایران قهرمان کشتی آزاد بازی های آسیایی 2023 هانگژو شد
1402/07/15-15:07
615
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت کشتی آزاد

ایران قهرمان کشتی آزاد بازی های آسیایی 2023 هانگژو شد

3 مدال طلا و 2 نقره کارنامه آزادکاران ایران در این دوره از بازی ها

رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی 2023 هانگژو چین با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید که توانست با کسب 3 مدال طلا و 2 نقره به کار خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این دوره از رقابت ها یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم ، حسن یزدانی در 86 و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و رحمان عموزاد در 65 و مجتبی گلیج در 97 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند.

نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر لوبرگویتو آلوین از فیلیپین را شکست داد، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 19 بر 8 مغلوب امان قهرمان آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه 12 بر 6  عباس رحمان اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت، در دور دوم با نتیجه 2 بر 1 از سد کایکی یاماگوچی از ژاپن گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر مقابل باون وی از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

عموزاد در این دیدار با نتیجه 8 بر 1 از سد باجرانگ دارنده مدال های برنز المپیک، و نقره و برنز جهان از هند عبود کرد تا به فینال راه یابد که در این دیدار 11 بر 1 مغلوب تومور اوچیر تولگا دارنده مدال برنز جهان از مغولستان شد و به مدال نقره رسید.
 

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 اوروزو بک توکتومامبتوف از قرقیزستان را شکست داد، در دور بعد 10 بر 2 لیو فنگ از چین را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 ماگومت اولویف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت و در نهایت 9 بر صفر کایرین کینوشیتا از ژاپن را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر موخامد عبداله یف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت، در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر بیامباسورن بات اردن از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت که با پیروزی 10 بر صفر مقابل دیپاک پونیا از هند صاحب مدال طلا شد.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 13 بر 7 مقابل ماگومد ابراگیموف از ازبکستان به پیروزی رسید، در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 گانخویاگ گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد علیشیر یرگالی از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

گلیج در این دیدار با نتیجه 6 بر 1 مغلوب احمد تاج الدینوف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان جهان از بحرین شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه 10 بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر بوهیردون از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

زارع در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر لخاگواگرل مونختور از مغولستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر  رقابت های کشتتی آزادبه شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) 2- چونگ سون هان (کره شمالی) 3- امان (هند) و ناسانبویان نارمانداخ (مغولستان) ... 7- ابراهیم خواری (ایران).


65 کیلوگرم: 1- تومور اوچیر تولگا (مغولستان) 2- رحمان عموزاد (ایران) 3- کیم جین کوانگ (کره شمالی) و کایکی یاماگوچی (ژاپن).


74کیلوگرم: 1- یونس امامی (ایران) 2- کایرین کینوشیتا (ژاپن) 3- اوروزبک توکتومابتوف (قرقیزستان) و بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان).


86کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دیپاک پونیا (هند) 3- دولتمیرات اورازگیلیوف (ترکمنستان) و جاورایل شاپیف (ازبکستان).


97کیلوگرم: 1- احمد تاج الدین اف (بحرین) 2- مجتبی گلیج (ایران) 3- هابیلا آووسایمان (چین) و گانخویاگ گانباتار (مغولستان).


125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) 3- آیال لازاریف (قرقیزستان) و بوهیردون (چین).

ایران قهرمان کشتی آزاد بازی های اسیایی 2023 هانگژو, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری