ایران با 2 فینالیست در رقابت های چهار وزن نخست کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی
1396/02/27-14:02
859
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

ایران با 2 فینالیست در رقابت های چهار وزن نخست کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی

گرایی و قادریان در فیناال اوزان 71 و 80 کیلوگرم

در پایان مرحله مقدماتی و نیمه نهایی رقابت های 4 وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که از صبح امروز (چهارشنبه) در شهر باکو آذربایجان در حال برگزاری است، گرایی و قادریان به فینال اوززان 71 و 80 کیلوگرم این رقابت ها راه یافتند.

پیروزی دلچسب گرایی مقابل چونایف آذربایجانی فینالیست های چهار وزن اول مشخص شدند

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، نتایج نمایندگان ایران در صبح امروز به شرح زیر است :

در وزن 71 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه 3 بر یک ایکر سونمز از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این مرحله مقابل رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلای 2015 جهان از آذربایجان در یک کشتی نفسگیر در حالی که 5 بر صفر عقب بود، با نتیجه 6 بر 5 پیروز و راهی دیدار فینال شد.

حریف گرایی در دیدار پایانی روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان است. در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان، در کشتی نخست برهان آکبوداک دارنده مدال نقره جوانان جهان و مدال نقره زیر 23 سال اروپا  از ترکیه را با نتیجه 3 بر یک شکست داد، وی در مرحله نیمه نهایی مقابل امان علی آتایف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت.

حریف قادریان در دیدار فینال رفیق حسین اف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از آذربایجان است. در وزن 59 کیلوگرم محمد نوربخش، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مقابل مراد ممدوف قهرمان جوانان جهان و زیر 23 سال اروپا از آذربایجان با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد و با توجه به باخت حریف آذربایجان مقابل کشتی گیر قرقیزستان از دور رقابت ها حذف شد.

فینال این وزن را اسلام جان بهرام اف از ازبکستان با کانای بیک ژولچوبیکوف از قرقیزستان برگزار می کنند. در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری، در دور نخست مقابل سلیمان دمیرچی از ترکیه با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی از دور مسابقات کنار رفت.

در این وزن اورخان نورایف از آذربایجان و اوزور ژوژوپکوف از قرقیزستان فینالیست شدند. مسابقات چهار وزن دوم و پایانی فردا(پنج شنبه) برگزار می شود.

کشتی فرنگی بازی های اسلامی – باکو

 

 

 

اشتراک گذاری