امضای تفاهم نامه اتحادیه جهانی کشتی با فدراسیون بین المللی ورزش مدارس
1396/06/28-12:06
2048
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : علم و کشتی

امضای تفاهم نامه اتحادیه جهانی کشتی با فدراسیون بین المللی ورزش مدارس

اتفاقی که می تواند بین فدراسیون کشتی و وزرات اموزش و پرورش ایران هم بیافتد

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و لورن پترینکا رئیس فدراسیون بین المللی ورزش مدارس تفاهم نامه ای را در زمینه رشد کشتی در سطوح بین المللی در مدارس امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این تفاهم نامه در خلال مسابقات جهانی 2017 در پاریس و در فدراسیون فرانسه به امضا رسیده است.

لالوویچ در این باره گفت: "کشتی صاحب فرصتی است تا ورزش بین المللی مدارس را نیز در کنار خود داشته باشد، زمانی که ماموریت آنها رشد و توسعه ورزش در بین جوانان سرتاسر جهان است، پس بنابراین ورزش ما نیز جوانان بیشتری را جذب خواهد کرد و توسط مربیان و معلمان حرفه ای آموزش های سطح بالاتری را به آنها خواهند داد."

براساس این تفاهم نامه، اتحادیه جهانی تسهیلات و کمک های حرفه ای در زمینه آموزش داوری، کلاس های مربی گری و مدیریت برگزاری مسابقات ارائه خواهد کرد و فدراسیون بین المللی مدارس و اعضایش نیز برای ایجاد شرایط و موقعیت توسعه ورزش کشتی در مدارس در سرتاسر جهان همکاری خواهند داشت.

اتفاقی که می تواند در سطحی به مراتب بالاتر بین فدراسیون کشتی و وزارت آموزش و پرورش ایران بیافتد که در صورت تحقق می تواند وضعیت بی سروسامان و تقریبا بلاتکلیف کشتی در مدارس را از شرایط بحرانی خارج کند.

اعتقاد براین است حال که فدراسیون کشتی ایران به عنوان یکی از بازوان قدرتمند و فعال اتحادیه جهانی تمام قد از سیاست های اتحادیه در راستای گسترش کشتی به ویژه انواع پرتعداد کشتی های سنتی و کلاسیک بانوان تبعیت می کند، با نگاهی تازه و متفاوت نیز به رویداد مهم همکاری مشترک اتحادیه با فدراسیون بین المللی ورزش مدارس بنگرد و اقدامات متوقف شده بین فدراسیون و وزارت آموزش و پرورش را به جریان بیاندازد که همه جوره به سود کشتی خواهد بود.

فدراسیون کشتی اگر بتواند همانند اتحادیه جهانی، رشته کشتی در ورزش وزارت آموزش پرورش را از لحاظ تسهیلات و کمک های حرفه ای در زمینه آموزش داوری، کلاس های مربی گری و مدیریت برگزاری مسابقات حمایت کند، با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که این وزارت خانه در سراسر کشور دارد کمک شایانی به تقویت زیرساختی کشتی و استعدادیابی و جذب چهره های آینده دار خواهد شد.

کشتی مدارس یا بهتر بگوییم اموزش و پرورش که تا چند دهه پیش تغذیه کننده اکثر ملی پوشان و قهرمانان طراز اول کشتی در رده های مختلف بود، امروزه حتی از داشتن رقابت های رسمی قهرمانی کشور محروم است و بساط آموزش این رشته نیز در سراسر کشور برچیده شده، به طوری که می توان گفت بلکه صدها تخته تشک و رویه تشک به علت عدم استفاده و انبار شدن در حال نابودی کامل است که فدراسیون کشتی به راحتی می تواند از این اتفاق جلوگیری کرده دوباره چراغ کشتی در آموزش و پرورش را روشن کند.

کشتی در آموزش و پرورش – UWW – اتحادیه جهانی کشتی – اخبار کشتی ایران  

اشتراک گذاری