المپیک 2024 برای کشتی آزاد ایران با چهار مدال ، اما بدون طلا به پایان رسید
1403/05/21-17:05
75
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت کشتی آزاد

المپیک 2024 برای کشتی آزاد ایران با چهار مدال ، اما بدون طلا به پایان رسید

میدانی که می توانست حداقل 2 مدال طلا برای آزاد کاران در بر داشته باشد

رقابت های کشتی آزاد بازی های المپیک 2024 ساعاتی پیش در حالی به پایان رسید که تیم پنج نفره ایران صاحب 3 مدال نقره و یک برنز شد که به واقع می توانست نقره اش ، طلا باشد که انتخاب استراتژی اشتباه رنگ آنها را عوض کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir باید قبول کنیم که پتانسیل کشتی ایران به درستی حق اش حداقل 2 مدال طلا بود که به هر دلیلی که باید بطور دقیق ، کارشناسانه و البته صادقانه مورد بررسی قرار گیرد، اتفاق نیافتاد تا کشتی آزاد ایران برای دومین دوره پی در پی در حسرت مدال طلا بماند.

حالا باید 4 سال دیگر برای درخشش مدال های طلا در کشتی آزاد ایران انتظار کشید که آیا بشود یا نشود.

به هر صورت کشتی گیران، مربیان سازنده ، کادرفنی و در راس اینها فدراسیون کشتی زحمات زیادی را متحمل شدند تا کشتی آزاد با کسب 4 مدال شامل 3 نقره و یک برنز پاریس را ترک کند.

در پاریس با اینکه روس ها نبودند، اما در هر 2 رشته درخشش ایرانی ها ، ژاپنی ها ، کوبایی ها ، بلغارها و تک ستاره های روس تبار در قالب سایر تیم ها جای خالی آنها پر کردند و اجازه ندادند از زیبایی کشتی های المپیک کاسته شود، گرچه اگر روس ها بودند زیبایی های رقابت ها دو چندان می شد.

کشتی های المپیک 2024 در هر 2 رشته فرنگی و آزاد با تمام شیرینی، تلخی ها و شگفتی ها و نتایج غیر قابل پیش بینی به پایان رسید، اما رقابت ها همچنان باقی خواهد بود و از همین فردا تیم های مطرح و قهرمانان طراز اول برای حضور موفق تر در المپیک 2028 لس آنجلس دست به برنامه ریزی خواهند زد تا از دور رقابت ها خارج نشوند.

جان کلام اینکه از انصاف نگذریم، در این دوره از بازیهای المپیک فدراسیون از هیچ تلاشی چه مالی و چه نیروی انسانی متخصص در کنار کادرهای فنی و کشتی گیران دریغ نکرد تا بهترین شرایط برای کسب نتایج مورد نظر فراهم شود که در مواردی عدم دانش به روز در کسب مهارت های بردن و پیروز بیرون امدن از تشک مانع به دست اوردن مدال های واقعی کشتی گیران به ویژه در رشته آزاد شد.

کتاب المپیک 2024 برای کشتی ایران بسته شد و از حالا به بعد باید برای حضوری پررنگ تر در لس انجلس امریکا تلاش ها را بیشتر کرد و موانع تغییر رنگ مدال ها را نیز کنار گذاشت و در جایگاه واقعی ایستاد.

در کشتی آزاد رحمان عموزاد در 65 ، حسن یزدانی در 86 ، امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیرعلی آذر پیرا به مدال برنز وزن 97 کیلوگرم رسید ، در این میان آسیب دیدگی حسن یزدانی مانع بزرگی شد تا وی نتواند در کمال توانایی و استحقاق دومین مدال طلای خود را کسب کند.

در انتها کسب دو مدال طلا ، یک نقره و یک برنز کشتی فرنگی و 3 مدال نقره و یک برنز کشتی آزاد را به جامعه بزرگ کشتی تبریک گفته و امیدواریم ، در لس انجلس تعداد مدال های طلای کشتی دو برابر شود.

رده بندی نفرات برتر اوزان شش گانه به شرح زیر است :

57کیلوگرم: 1- ری هیگوچی (ژاپن) 2- اسپنسر لی (آمریکا) 3- امان (هند) و غلام جان عبداله یف (ازبکستان) 5- داریان کروز (پورتوریکو) و بکزات آلماز اولو (قرقیزستان).


65کیلوگرم: 1- کوتارو کیوکا (ژاپن) 2- رحمان عموزاد (ایران) 3- سباستین ریورا (پورتوریکو) و اسلام دودایف (آلبانی) 5- اسماعیل موسکایف (مجارستان) و تولگا تومور اوچیر (مغولستان).


74کیلوگرم: 1- رازامبک جمال اف (ازبکستان) 2- دایچی تاکاتانی (ژاپن) 3- کایل دیک (آمریکا) و چرمن والیف (آلبانی) 5- حتیک سابولوف (صربستان) و ویکتور راسادین (تاجیکستان).


86کیلوگرم: 1- ماگومد رمضان اف (بلغارستان) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- داورن کوراگلیف (یونان) و آرون بروکس (آمریکا) 5- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) و جاوریل شاپیف (ازبکستان).


97کیلوگرم: 1- احمد تاج الدینوف (بحرین) 2- گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) 3- امیرعلی آذرپیرا (ایران) و ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) 5- کایل اسنایدر (آمریکا) و مورازی مچدلیدزه (اوکراین).


125کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- امیرحسین زارع (ایران) 3- طاها آکگول (ترکیه) و گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان) 5- روبرت باران (لهستان) و آیال لازاریف (قرقیزستان).

 

 

 

 

کشتی آزاد بازی های المپیک 2024 پاریس , امیرعلی آذرپیرا, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری