5 وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان 2018 جهان – 4 مدال طلا، نقره و برنز سهم ایران
1397/04/16-23:04
2177
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان 2018 جهان – 4 مدال طلا، نقره و برنز سهم ایران

خوانساری به مدال طلا دست یافت، عباس پور صاحب مدال نقره شد، قاسمی و ناقوسی به مدال برنز رسیدند

در پایان رقابت های 5 وزن نخست قهرمانی کشتی فرنگی 2018 جهان که در کرواسی جریان دارد، برای تیم ایران امیرحسین خوانساری مدال طلا، سجاد عباس پور نقره و حسین قاسمی و محمد ناقوسی مدال برنز کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، از بین 5 نماینده ایران امیرحسین خوانساری در وزن 55 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. سجاد عباس پور در وزن 48 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و حسین قاسمی و محمد ناقوسی در اوزان 65 و 80 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.
نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان مسابقات 5 وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم امیرحسین خوانساری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل فافه یانا از گینه بیسائو (با توجه به عدم حضور این کشتی گیر) به پیروزی رسید، در دور سوم با نتیجه 8 بر یک مانوئل استویچا از رومانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. خوانساری در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه 6 بر 5 از سد امیربک سلطان اف از ازبکستان گذشت و در کشتی پایانی نیز مقابل گئورگی پرتایا از گرجستان با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 48 کیلوگرم سجاد عباس پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم لئونید موروز از مولداوی را با نتیجه 10 بر یک از پیش رو برداشت، در دور سوم مقابل کنستانتین تئودور از رومانی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله مقابل آرشاد از هند با نتیجه 6 بر 5 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد و در نهایت در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 4 مغلوب ابرار آتابایف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 65 کیلوگرم حسین قاسمی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر حسن الحراتی از عربستان را مغلوب کرد، در دور بعد مقابل میکیتا پولیتایف از اوکراین با نتیجه 4 بر صفر به پیرورزی رسید، اما در دور سوم با نتیجه 8 بر 3 مغلوب مسلم ایمادایف از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

قاسمی در گروه بازنده ها مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد و در این دیدار نیز با نتیجه 7 بر صفر خویچا آنانیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 امیرخان تسوچویف از روسیه را شکست داد، در دور سوم مقابل تیرونه استرکنبورگ از هلند با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید، در دور چهارم اوکتای دمیر از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نمیه نهایی شد.

ناقوسی در این مرحله در مصاف با گئورگی تسوپوراشویلی از گرجستان با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت که در این دیدار با نتیجه 6  بر یک بکزاد احمداف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 110 کیلوگرم محمدرضا عبدیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل توماس واورزینسکی از لهستان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر لهستانی مقابل نماینده کشور آذربایجان، عبدیان از دور رقابت ها کنار رفت و هفدهم شد.

جهانی کشتی فرنگی نوجوانان 2018, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری