5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- نوری و مهدی زاده به مدال طلا دست یافتند، گرایی صاحب مدال نقره شد
1396/12/08-21:12
1855
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- نوری و مهدی زاده به مدال طلا دست یافتند، گرایی صاحب مدال نقره شد

رقابت های 5 وزن دوم از ساعت 8 صبح فردا چهارشنبه آغاز خواهد شد

در پایان رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی 2018 آسیا که در شهر بیشکک قرقیزستان جریان دارد، حسین نوری و بهنام مهدی زاده به مدال طلای اوزان 86 و 130کیلوگرم دست یافتند و محمدعلی گرایی صاحب مدال نقره شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است: در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر هشام الطالبی از عراق را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر  فی پنگ دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

نوری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی زاده، در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد، در دور بعد نیز با نتیجه  5 بر صفر از سد ناوین از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، وی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر 4 ژیائومینگ نای از چین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.
وی در این دیدار مقابل مومینجان عبداله یف از ازبکستان به نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 77 کیلوگرم محمد علی گرایی در دور اول ماخات یرلیژپوف قهرمان آسیا از قزاقستان را 3 بر صفر شکست داد، در دور بعد بختیار حسن اف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد شوهی یابیکو از ژاپن گذشت و به فینال راه یافت.

گرایی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 7 مغلوب بین یانگ از چین شد و به مدال نقره رسید.
در وزن 55 کیلوگرم رضا خدری دور اول مقابل راجیندر از هند با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این هندی در دور بعد، خدری از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 63 کیلوگرم کرامت عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان شکست خورد و با توجه به شکست آیناگولوف در دور بعد مقابل المرات تسمراداف دارنده مدال های برنز المپیک و جهان از ازبکستان، از دور رقابت ها کنار رفت.
لازم به یادآوری است که رقابت های 5 وزن دوم از ساعت 8 صبح فردا چهارشنبه آغاز می شود و بهشتی طلا، الیاسی، خلیلی، قادریان و صالحی زاده به عنوان نمایندگان ایران در اوزان 60 ، 67 ، 72 ، 82 و 97 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت .

قهرمانی کشتی فرنگی 2018 آسیا,پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری