5 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی 2018 جوانان جهان – کاویانی نژاد به فینال وزن 72 کیلوگرم راه یافت
1397/06/27-23:06
1627
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی 2018 جوانان جهان – کاویانی نژاد به فینال وزن 72 کیلوگرم راه یافت

نجاتی در دیدار رده بندی 60، حسینوند، فروزنده و دادخواه در گروه شانس مجدد اوزان 67،82 و 97 کیلوگرم

در پایان رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی 5 وزن دوم کشتی فرنگی جوانان 2018 جهان که امروز سه شنبه در شهر ترناوا اسلواکی جریان داشت، امین کاویانی نژاد به دیدار فینال وزن 72 کیلوگرم راه یافت که عصر فردا چهارشنبه باید برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از گرجستان برود.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، این درحالی است که از چهار کشتی گیر باقیمانده در 5 وزن دوم علیرضا نجاتی نیز در دیدار رده بندی وزن 60 کیلوگرم برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

یوسف حسینوند، حسین فروزنده و وحید دادخواه در اوزان 67، 82 و 97 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها حضور دارند و باید ظهر فردا رقابت های خود را برای حضور در دیدار رده بندی برگزار کنند. نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است: 

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد، در دور اول با نتیجه 8 بر صفر علی جان حسین اف از ازبکستان را شکست داد، در دور  بعد مقابل پاول پوکلاویچ از کرواسی با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت، در کشتی سوم مقابل آنتونی ساندرز از آلمان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

کاویانی نژاد در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت تا عصر فردا چهارشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف نیکولوز تچیکایدزه از گرجستان برود.

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوو ایلیف از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید، وی در دور سوم مقابل آندرج گاینس از آلمان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نجاتی در این مرحله در حالی که با نتیجه 4 بر 4 و با ضربه فنی مقابل ویجی از هند شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت، حریف وی در این دیدار برنده کشتی میان ایهور کوروچکین از اوکراین و تاماس توروک از مجارستان است. در وزن 67 کیلوگرم یوسف حسینوند در دور نخست مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت.

حسینوند در این گروه ابتدا بکینوف از قزاقستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی به مصاف هان از کره جنوبی می رود و در صورت پیروزی بر این حریف به دیدار رده بندی راه می یابد تا برای کسب مدال برنز به مصاف السید از مصر برود.

در وزن 82 کیلوگرم حسین فروزنده در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر 3 این سئوب کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد، در دور دوم سانجیت از هند را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد، اما در دور سوم مقابل الکساندر کوماروف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف روس در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

وی در این گروه ابتدا با برنده مگالی از از اسلواکی و تاکاس از مجارستان می رود و در صورت پیروزی در دیدار رده بندی با ریکادزه از گرجستان کشتی خواهد گرفت.

در وزن 97 کیلوگرم وحید دادخواه در دور اول مقابل ساوولاینن دارنده مدال برنز جوانان جهان و برنز زیر 23 سال اروپا، از فنلاند با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

دادخواه در این گروه ابتدا باید با آرتور سارگسیان از روسیه کشتی بگیرد و در صورت پیروزی در دیدار بعد به مصاف میرزو ماماجانوف از ازبکستان برود و در صورت شکست این حریف دیدار رده بندی را با ایلیا لارینوویچ از بلاروس برگزار خواهد کرد. رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال 5 وزن دوم فردا (چهارشنبه) برگزار می شود.

کشتی فرنگی قهرمانی 2018 جهان – اسلواکی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری