2 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز دستاورد فرنگی کاران نوجوان ایران در روز نخست قهرمانی 2017 آسیا در تایلند
1396/04/29-21:04
2095
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

2 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز دستاورد فرنگی کاران نوجوان ایران در روز نخست قهرمانی 2017 آسیا در تایلند

رقابت های سه وزن دوم این رقابت ها فردا جمعه برگزار خواهد شد

حریفان نمایندگان ایران در اوزان 50، 58 و 69 کیلوگرم در سه وزن دوم مشخص شدند

در پایان رقابت های 7 وزن نخست قهرمانی کشتی فرنگی 2017 آسیا که در شهر بانکوک تایلند در جریان است، تیم ایران به 2 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز دست یافته و از لحاظ امتیازی هم با 59 امتیاز بالاتر از تیم های قرقیزستان و قزاقستان در صدر جدول رده بندی تیم های برتر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، در مسابقات روز نخست محمد حسیوند و سید مجتبی حسینی در اوزان 54 و 100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، مصطفی کایدخورده، مهران سعادتی فر و محمد نصرتی در اوزان 63، 76 و 85 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و محمد کریمی نیا در وزن 42 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. نتایج فرنگی کاران نوجوان ایران در 7 وزن نخست قهرمانی 2017 آسیا به شرح زیراست:

در وزن 54 کیلوگرم محمد حسینوند، در مبارزه نخست کشتی گیری از کشور سوریه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد ، در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر یک حریف هندی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

حسینوند در دیدار فینال مقابل کشتی گیر قرقیزستانی با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- قرقیزستان 3- هند و کره جنوبی).

 در وزن 100 کیلوگرم سید مجتبی حسینی، در دور اول سوزوکی از ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد، در دور بعد کشتی گیری از کشور ازبکستان را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی حریفی از کشور کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و راهی دیدار پایانی شد.

حسینی در دیدار فینال کشتی گیری از کشور قرقیزستان را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. (1- ایران 2- قرقیزستان 3- هند و کره جنوبی)

در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کاید خورده، پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتیجه 5 بر 4 تسوتسومی از ژاپن را شکست داد، در دور بعد نیز کشتی گیر قرقیزستانی را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد اد و راهی دیدار فینال شد، اما در دیدار مقابل کشتی گیری از کشور قزاقستان با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و ازبکستان) .

در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فر، در دور نخست کشتی گیر ترکمنستانی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد ، در دور بعد مقابل حریف ازبکستانی با نتیجه 10 بر 8 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. سعادتی فر در این دیدار مقابل  کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 2 بر 2 مغلوب و نایب قهرمان شد. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و هند) .

در وزن 85 کیلوگرم محمد نصرتی، در دور اول مقابل کشتی گیر کشور ژاپن با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز نماینده ازبکستان را 4 بر صفر شکست داد، در مرحله نیمه نهایی حریف قرقیزستانی را 2 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

نصرتی در این دیدار مقابل حریف هندی با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید. (1- هند 2- ایران 3- قرقیزستان و کره جنوبی) .

در وزن 42 کیلوگرم محمد کریمی نیا، در کشتی اول با نتیجه 2 بر یک مقابل مامیربیکوف از قزاقستان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدارمقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. (1- هند 2- قزاقستان 3- ایران و ازبکستان). 

در وزن 46 کیلوگرم محمدحسین ابوالحسنی، در دور اول با نتیجه 10 بر 2 جومایف از ترکمنستان را شکست داد، اما در دور بعد  با نتیجه 4 بر صفر مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. (1- قزاقستان 2- کره جنوبی 3- ازبکستان و ژاپن).

رده بندی تیمی این رقابت ها در پایان روز نخست به شرح زیر است: ١- ایران 59 امتیاز ٢- قزاقستان 51 امتیاز (مدال طلای بیشتر)  ٣- قرقیزستان 51 امتیاز ٤- کره جنوبی 46 امتیاز (مرغوبیت مدالی بهتر)  ٥- ازبکستان 46 امتیاز ٦- هند 45 امتیاز

عصر امروز هم قبل از رقابت های رده بندی و فینال مراسم وزن کشی سه وزن دوم در اوزان 50 ، 58 و 68 کیلوگرم برگزار شد که وضعیت نمایندگان کشورمان به شرح زیر است :

در وزن 50 کیلوگرم که 11 شرکت کننده حضور دارند، میلاد رضانژاد حسینوند، در مبارزه نخست به مصاف حریف هندی می رود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور بعد با برنده کشتی گیران چین تایپه و کره جنوبی کشتی می گیرد.

در وزن 58 کیلوگرم که 10 نفر به روی باسکول رفته اند، محسن مدهنی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کشتی گیر ترکمنستانی مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران کره جنوبی و ژاپن می رود.

دروزن 69 کیلوگرم علی کبیری، در دور اول به مصاف حریف هندی می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران کره جنوبی و ازبکستان می رود.

رقابت های سه وزن دوم از صبح فردا (جمعه) آغاز خواهد شد.

کشتی فرنگی نوجوانان – قهرمانی 2017 آسیا - تایلند

اشتراک گذاری